B_AJA_4 Anglický jazyk A 4

Vysoká škola finanční a správní
léto 2026
Rozsah
12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Garance
JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Dovhunová
Předpoklady
B_AJA_3 Anglický jazyk A 3
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_AJA_3.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže. Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Výstupy z učení
Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: typy produktů a služeb, životní cyklus výrobku, prodej produktů a služeb a branding. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.

Náplň kurzu:
International Express Intermediate: Units 1–4
Professional English in Use - Marketing: Units 13-16

Obsah:
IE-Int Unit 1 Making connections; Grammar: Present Simple and Present Continuous, Multimedia: Social media marketing. -- PEiU-M 13 vocabulary, Product and service types IE-Int Unit 1: Vocabulary: Social networks and the internet; Work skills: Writing a professional profile. -- PEiU-M 13 Product and service types, exercises. -- E-Int Unit 1: Functions: Networking; UNIT 1 REVIEW. -- PEiU-M 14 vocabulary, Product life cycles. -- IE-Int Unit 2 International design; Grammar: Past Simple, Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous; Multimedia: The Empire State Building. -- PEiU-M 14 Product life cycles, The Boston Box Matrix, exercises. -- IE-Int Unit 2: Vocabulary: Starting a new business, phrasal verbs; Work skills: Team meetings. -- Marketing workshop I: Over to you PEiU-M 13 and 14, students’ presentations, group activities. -- IE-Int Unit 2: Functions: Checking progress, delegating tasks; UNIT 2 REVIEW. -- PEiU-M 15 vocabulary, Selling products and services. -- IE-Int Unit 3 Future lifestyles; Grammar: will, may, might, be likely / possible, Multimedia: Masdar - city of the future. -- PEiU-M 15 Selling products and services, exercises. -- IE-Int Unit 3: Vocabulary: The speed of change, describing cause and effect; Work skills: Emails 1, confirming arrangements. -- PEiU-M 16 vocabulary, Branding 1. -- IE-Int Unit 3: Functions: Making arrangements; UNIT 3 REVIEW. -- PEiU-M 16 Branding, exercises. -- IE-Int Unit 4 Heritage; Grammar: Making comparisons; Multimedia: Mercedes-Benz Museum; Vocabulary: City descriptions, -ing vs -ed adjectives.

Literatura
    povinná literatura
  • HARDING, Keith a Alastair LANE. International Express: Intermediate: Student's Book with Pocket Book and DVD-ROM. 3rd edition. Oxford: Oxford University Press, 2014, 167 s. Oxford business English. ISBN 978-0-19-459786-9
  • Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
  • Náhradní obsah: CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou sebe-řízeného autonomního učení s využitím elektronických studijních materiálů v IS (Studijní opora k předmětu) a s možností hromadných konzultací s vyučujícím on-site (bude specifikováno na začátku zimního semestru 2025).
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
Podmínkou pro udělení zápočtu je 60% úspěšnost v zápočtovém testu (dosažení alespoň 60 bodů ze 100).
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2026/B_AJA_4