VSFS:B_AJA_4 Anglický jazyk A 4 - Informace o předmětu
B_AJA_4 Anglický jazyk A 4
Vysoká škola finanční a správníléto 2026
- Rozsah
- 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
- Garance
- JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Dovhunová - Předpoklady
- B_AJA_3 Anglický jazyk A 3
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_AJA_3. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže. Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
- Výstupy z učení
- Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: typy produktů a služeb, životní cyklus výrobku, prodej produktů a služeb a branding. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.
Náplň kurzu:
International Express Intermediate: Units 1–4
Professional English in Use - Marketing: Units 13-16
Obsah:
IE-Int Unit 1 Making connections; Grammar: Present Simple and Present Continuous, Multimedia: Social media marketing. -- PEiU-M 13 vocabulary, Product and service types IE-Int Unit 1: Vocabulary: Social networks and the internet; Work skills: Writing a professional profile. -- PEiU-M 13 Product and service types, exercises. -- E-Int Unit 1: Functions: Networking; UNIT 1 REVIEW. -- PEiU-M 14 vocabulary, Product life cycles. -- IE-Int Unit 2 International design; Grammar: Past Simple, Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous; Multimedia: The Empire State Building. -- PEiU-M 14 Product life cycles, The Boston Box Matrix, exercises. -- IE-Int Unit 2: Vocabulary: Starting a new business, phrasal verbs; Work skills: Team meetings. -- Marketing workshop I: Over to you PEiU-M 13 and 14, students’ presentations, group activities. -- IE-Int Unit 2: Functions: Checking progress, delegating tasks; UNIT 2 REVIEW. -- PEiU-M 15 vocabulary, Selling products and services. -- IE-Int Unit 3 Future lifestyles; Grammar: will, may, might, be likely / possible, Multimedia: Masdar - city of the future. -- PEiU-M 15 Selling products and services, exercises. -- IE-Int Unit 3: Vocabulary: The speed of change, describing cause and effect; Work skills: Emails 1, confirming arrangements. -- PEiU-M 16 vocabulary, Branding 1. -- IE-Int Unit 3: Functions: Making arrangements; UNIT 3 REVIEW. -- PEiU-M 16 Branding, exercises. -- IE-Int Unit 4 Heritage; Grammar: Making comparisons; Multimedia: Mercedes-Benz Museum; Vocabulary: City descriptions, -ing vs -ed adjectives.
- Literatura
- povinná literatura
- HARDING, Keith a Alastair LANE. International Express: Intermediate: Student's Book with Pocket Book and DVD-ROM. 3rd edition. Oxford: Oxford University Press, 2014, 167 s. Oxford business English. ISBN 978-0-19-459786-9
- Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
- doporučená literatura
- English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
- Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
- Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
- Náhradní obsah: CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
- DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
- STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou sebe-řízeného autonomního učení s využitím elektronických studijních materiálů v IS (Studijní opora k předmětu) a s možností hromadných konzultací s vyučujícím on-site (bude specifikováno na začátku zimního semestru 2025).
- Metody hodnocení
- Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
Podmínkou pro udělení zápočtu je 60% úspěšnost v zápočtovém testu (dosažení alespoň 60 bodů ze 100). - Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2026/B_AJA_4