B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (přednášející)
Ing. Přemysl Písař, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRKV: každou lichou středu 14:00–14:44 KV205, každou lichou středu 14:45–15:30 KV205, každou lichou středu 15:45–16:29 KV205, každou lichou středu 16:30–17:15 KV205, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: Po 8:45–9:29 E129, Po 9:30–10:15 E129, P. Písař
B_RP_A1/vRMO: So 16. 11. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, 11:30–13:00 M14, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 22. 11. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, 17:30–19:00 E223, P. Písař - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a se seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem pří řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Osnova
- 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
- VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75%, kombinovaná formě studia a ISP studenti 50%. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje extra seminární práci. Téma práce student bude předem konzultovat s vyučujícím, který jej odsouhlasí. Rozsah práce bude minimálně 3-4 strany textu v šabloně BP. V práci budou citované minimálně 3 zdroje z databáze ProQuest (dostupné z IS).
- Metody hodnocení
- Studentům bude v počátku výuky (cca v třetině výuky) zadán výzkumný projekt (seminární práce na dvou formulářích), jehož cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a prokázat studentovu schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání semestrální práce (dva formuláře) bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Učitel určí datum odevzdání práce (např. poslední cvičení u prezenčního studia, nebo dle rozvrhu kombinovaného studia) a datum, do kdy bude poskytovat zpětnou vazbu studentům. Studenti, kteří práci odevzdají po termínu budou penalizování odečtením 50% bodů z celkového hodnocení. Maximální počet bodů získaný za semestrální práci = 60 bodů Minimální počet bodů pro udělení zápočtu = 60 bodů. Studentům, kteří odevzdají perfektní semestrální práci bude udělen zápočet. Ostatní studenti budou absolvovat zápočtový test (forma ústní/ písemná - určí vyučující/cvičící). V průběhu zkoušky studenti odpoví na 4 otázky. Každá po 10 bodech. Celkový součet bodů pro udělení zápočtu musí být za výzkumnou práci a zkoušku minimálně 60 bodů. Účelem výuky předmětu je pochopení teoretických poznatků a schopnost jejich použití v praxi. K tomu je směřována seminární práce a zápočtový test.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro konzultaci kontaktujte vyučujícího emailem, nebo jsou také možné konzultace před a po dokončení výuky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Přemysl Písař, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Markéta Knížková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRKV: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 KV202, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 KV202, každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 KV202, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 KV202, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: každé sudé pondělí 8:45–9:29 E306, každé sudé pondělí 9:30–10:15 E306, každé sudé pondělí 10:30–11:14 E306, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E306, J. Tichý
B_RP_A1/vRMO: Pá 5. 10. 17:30–19:00 M24, 19:15–20:45 M24, So 3. 11. 9:45–11:15 M22, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 26. 10. 14:00–15:30 E125, Pá 9. 11. 14:00–15:30 E129, Pá 23. 11. 14:00–15:30 E129, K. Havlíček - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a se seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem pří řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Osnova
- 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
- JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75 %, kombinovaná formě studia a ISP studenti 50 %. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje extra seminární práci. Téma práce student bude předem konzultovat s vyučujícím, který jej odsouhlasí. Rozsah práce bude minimálně 3-4 strany textu Times New Roman 11, řádkování 1,15. V práci budou citované minimálně 3 zdroje z databáze ProQuest (dostupné z IS).
- Metody hodnocení
- Studentům bude v průběhu výuky (cca v polovině výuky) zadán výzkumný projekt (seminární práce), jehož cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a studentova schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání výzkumného projektu bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Student má možnost tento výzkum konzultovat s vyučujícím, který mu na požádání poskytne zpětnou vazbu. Učitel určí datum odevzdání práce a datum, do kdy bude poskytovat zpětnou vazbu studentům. Studenti, kteří práci odevzdají po termínu budou penalizování odečtením 50% bodů z celkového hodnocení. Maximální počet bodů získaný za výzkumnou práci MSP = 60 bodů Minimální počet bodů pro udělení zápočtu = 60 bodů. Studentům, kteří odevzdají perfektní výzkumnou práci bude udělen zápočet. Ostatní studenti budou absolvovat zkoušku. Formu zkoušky (ústní, písemnou) určí vyučující. V průběhu zkoušky studenti odpoví na 4 otázky. Každá po 10 bodech. Celkový součet bodů pro udělení zápočtu musí být za výzkumnou práci a zkoušku minimálně 60 bodů. Účelem výuky předmětu je pochopení teoretických poznatků a schopnost jejich použití v praxi. K tomu je směřována výzkumná seminární práce a zkouška.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro konzultaci kontaktujte vyučujícího emailem, nebo jsou také možné konzultace před a po dokončení výuky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2017
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRPH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E230, každé liché pondělí 11:15–12:00 E230, každé liché pondělí 12:15–12:59 E230, každé liché pondělí 13:00–13:45 E230, J. Tichý
B_RP_A1/vRMO: So 7. 10. 8:00–9:30 M22, Pá 3. 11. 15:45–17:15 M22, 17:30–19:00 M22, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: So 11. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, So 16. 12. 8:00–9:30 E124, K. Havlíček - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
- - Úloha a cíle vlastníka
- - Úloha a cíle manažerského týmu
- - Úloha a cíle manažera
- - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
- 2. Procesní model řízení
- - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
- - Strategické a operativní plánování
- - Strategický a operativní controlling
- - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
- 3. Strategické řízení a plánování
- - Strategický plán a strategické cíle
- - Strategická analýza
- - Mise a vize
- - Strategické scénáře
- - Strategický controlling
- 4. Operativní plánování
- - Operativní plán
- - Operativní cíle
- - Operativní controlling
- 5. Marketingové výzkumy
- - Význam výzkumů v řízení podniku
- - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
- - Primární a sekundární data
- 6. Marketingové analýzy
- - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
- - Interní analýza podniku
- - BCG analýza
- 7. Marketingové plánování – cíle a mix
- - Řízení marketingových cílů
- - Marketingový mix
- - Marketingový controlling
- 8. Marketingové plánování – strategie
- - Produktová strategie
- - Cenová strategie
- - Distribuční strategie
- - Komunikační strategie
- 9. Obchodní plánování
- - Řízení obchodních plánů
- - Druhy obchodních plánů
- - Sestavování obchodních plánů
- - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
- 10. Řízení obchodních forecastů
- - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
- - Řízení forecastovaných odchylek
- - Forecasty a controlling
- 11. Řízení obchodních pohledávek I.
- - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
- - 1.etapa řízení pohledávek
- - Zabezpečování pohledávek
- 12.Řízení obchodních pohledávek II.
- - 2.etapa řízení pohledávek
- - 3.etapa řízení pohledávek
- - vymáhání pohledávek
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2016
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Ing. Ludvík Filip (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRPH: St 10:30–11:14 E007KC, St 11:15–12:00 E007KC, kromě St 26. 10. ; a St 19. 10. 15:45–17:15 E230, E. Tóth
B_RP_A1/vRPH: Pá 2. 12. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, Pá 16. 12. 14:00–15:30 E123, K. Havlíček - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
- - Úloha a cíle vlastníka
- - Úloha a cíle manažerského týmu
- - Úloha a cíle manažera
- - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
- 2. Procesní model řízení
- - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
- - Strategické a operativní plánování
- - Strategický a operativní controlling
- - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
- 3. Strategické řízení a plánování
- - Strategický plán a strategické cíle
- - Strategická analýza
- - Mise a vize
- - Strategické scénáře
- - Strategický controlling
- 4. Operativní plánování
- - Operativní plán
- - Operativní cíle
- - Operativní controlling
- 5. Marketingové výzkumy
- - Význam výzkumů v řízení podniku
- - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
- - Primární a sekundární data
- 6. Marketingové analýzy
- - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
- - Interní analýza podniku
- - BCG analýza
- 7. Marketingové plánování – cíle a mix
- - Řízení marketingových cílů
- - Marketingový mix
- - Marketingový controlling
- 8. Marketingové plánování – strategie
- - Produktová strategie
- - Cenová strategie
- - Distribuční strategie
- - Komunikační strategie
- 9. Obchodní plánování
- - Řízení obchodních plánů
- - Druhy obchodních plánů
- - Sestavování obchodních plánů
- - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
- 10. Řízení obchodních forecastů
- - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
- - Řízení forecastovaných odchylek
- - Forecasty a controlling
- 11. Řízení obchodních pohledávek I.
- - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
- - 1.etapa řízení pohledávek
- - Zabezpečování pohledávek
- 12.Řízení obchodních pohledávek II.
- - 2.etapa řízení pohledávek
- - 3.etapa řízení pohledávek
- - vymáhání pohledávek
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2015
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRMO: Út 14:00–14:44 M26, Út 14:45–15:30 M26, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E004, každou lichou středu 11:15–12:00 E004, každou lichou středu 12:15–12:59 E004, každou lichou středu 13:00–13:45 E004, E. Tóth
B_RP_A1/uRPH: Út 20. 10. 19:15–20:45 E224, Út 1. 12. 17:30–19:00 E224, 19:15–20:45 E224, K. Havlíček
B_RP_A1/vRKL: Pá 30. 10. 17:15–18:45 K205, Pá 27. 11. 15:30–17:00 K205, 17:15–18:45 K205, E. Tóth
B_RP_A1/vRPH: So 14. 11. 14:00–15:30 E122, 15:45–17:15 E122, Pá 27. 11. 15:30–17:00 E122, K. Havlíček - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
- - Úloha a cíle vlastníka
- - Úloha a cíle manažerského týmu
- - Úloha a cíle manažera
- - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
- 2. Procesní model řízení
- - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
- - Strategické a operativní plánování
- - Strategický a operativní controlling
- - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
- 3. Strategické řízení a plánování
- - Strategický plán a strategické cíle
- - Strategická analýza
- - Mise a vize
- - Strategické scénáře
- - Strategický controlling
- 4. Operativní plánování
- - Operativní plán
- - Operativní cíle
- - Operativní controlling
- 5. Marketingové výzkumy
- - Význam výzkumů v řízení podniku
- - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
- - Primární a sekundární data
- 6. Marketingové analýzy
- - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
- - Interní analýza podniku
- - BCG analýza
- 7. Marketingové plánování – cíle a mix
- - Řízení marketingových cílů
- - Marketingový mix
- - Marketingový controlling
- 8. Marketingové plánování – strategie
- - Produktová strategie
- - Cenová strategie
- - Distribuční strategie
- - Komunikační strategie
- 9. Obchodní plánování
- - Řízení obchodních plánů
- - Druhy obchodních plánů
- - Sestavování obchodních plánů
- - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
- 10. Řízení obchodních forecastů
- - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
- - Řízení forecastovaných odchylek
- - Forecasty a controlling
- 11. Řízení obchodních pohledávek I.
- - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
- - 1.etapa řízení pohledávek
- - Zabezpečování pohledávek
- 12.Řízení obchodních pohledávek II.
- - 2.etapa řízení pohledávek
- - 3.etapa řízení pohledávek
- - vymáhání pohledávek
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2014
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M14, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M14, každé sudé pondělí 12:15–12:59 M14, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M14, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: Po 14:00–14:44 E004, Po 14:45–15:30 E004, E. Tóth
B_RP_A1/uRKL: Út 7. 10. 15:45–17:15 K205, Út 4. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, E. Tóth
B_RP_A1/uRPH: Út 30. 9. 17:30–19:00 E123, Út 14. 10. 17:30–19:00 E123, Út 11. 11. 17:30–19:00 E123, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: Pá 26. 9. 15:30–17:00 M26, Pá 24. 10. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 31. 10. 17:15–18:45 E125, Pá 14. 11. 15:30–17:00 E125, 17:15–18:45 E125, K. Havlíček - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
- - Úloha a cíle vlastníka
- - Úloha a cíle manažerského týmu
- - Úloha a cíle manažera
- - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
- 2. Procesní model řízení
- - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
- - Strategické a operativní plánování
- - Strategický a operativní controlling
- - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
- 3. Strategické řízení a plánování
- - Strategický plán a strategické cíle
- - Strategická analýza
- - Mise a vize
- - Strategické scénáře
- - Strategický controlling
- 4. Operativní plánování
- - Operativní plán
- - Operativní cíle
- - Operativní controlling
- 5. Marketingové výzkumy
- - Význam výzkumů v řízení podniku
- - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
- - Primární a sekundární data
- 6. Marketingové analýzy
- - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
- - Interní analýza podniku
- - BCG analýza
- 7. Marketingové plánování – cíle a mix
- - Řízení marketingových cílů
- - Marketingový mix
- - Marketingový controlling
- 8. Marketingové plánování – strategie
- - Produktová strategie
- - Cenová strategie
- - Distribuční strategie
- - Komunikační strategie
- 9. Obchodní plánování
- - Řízení obchodních plánů
- - Druhy obchodních plánů
- - Sestavování obchodních plánů
- - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
- 10. Řízení obchodních forecastů
- - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
- - Řízení forecastovaných odchylek
- - Forecasty a controlling
- 11. Řízení obchodních pohledávek I.
- - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
- - 1.etapa řízení pohledávek
- - Zabezpečování pohledávek
- 12.Řízení obchodních pohledávek II.
- - 2.etapa řízení pohledávek
- - 3.etapa řízení pohledávek
- - vymáhání pohledávek
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2013
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRMO: Po 8:45–9:29 M15, Po 9:30–10:15 M15, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: St 12:15–12:59 E007KC, St 13:00–13:45 E007KC, E. Tóth
B_RP_A1/uRKL: Út 8. 10. 19:15–20:45 K312, Út 29. 10. 14:00–15:30 K312, 15:45–17:15 K312, E. Tóth
B_RP_A1/uRPH: Út 22. 10. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, Út 12. 11. 15:45–17:15 E124, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: So 5. 10. 9:45–11:15 M26, So 19. 10. 8:00–9:30 M26, So 2. 11. 8:00–9:30 M26, B. Krešne
B_RP_A1/vRPH: Pá 25. 10. 17:15–18:45 E225, So 9. 11. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, K. Havlíček - Předpoklady
- Účetnictví A1, A 2. Předmět je pro studenty oboru ŘPPF
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Úloha a cíle manažera - Předpoklady pro práci v manažerském týmu 2. Procesní model řízení - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika - Strategické a operativní plánování - Strategický a operativní controlling - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku 3. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 4. Operativní plánování - Operativní plán - Operativní cíle - Operativní controlling 5. Marketingové výzkumy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data 6. Marketingové analýzy - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí - Interní analýza podniku - BCG analýza 7. Marketingové plánování – cíle a mix - Řízení marketingových cílů - Marketingový mix - Marketingový controlling 8. Marketingové plánování – strategie - Produktová strategie - Cenová strategie - Distribuční strategie - Komunikační strategie 9. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 10. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 11. Řízení obchodních pohledávek I. - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.etapa řízení pohledávek - Zabezpečování pohledávek 12.Řízení obchodních pohledávek II. - 2.etapa řízení pohledávek - 3.etapa řízení pohledávek - vymáhání pohledávek
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
- SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Informace učitele
- .
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb2.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Dina Riegerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRMO: každý sudý čtvrtek 8:00–8:44 M14, každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 M14, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 M14, každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M14, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: Čt 14:00–14:44 E004, Čt 14:45–15:30 E004, E. Tóth
B_RP_A1/sRKL: St 3. 10. 19:15–20:45 K312, St 17. 10. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, E. Tóth
B_RP_A1/sRPH: St 14. 11. 17:30–19:00 E224, St 28. 11. 15:45–17:15 E224, 17:30–19:00 E224, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: Pá 5. 10. 17:15–18:45 M14, Pá 7. 12. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 26. 10. 15:30–17:00 E225, So 10. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, K. Havlíček - Předpoklady
- Účetnictví A1, A 2. Předmět je pro studenty oboru ŘPPF
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Úloha a cíle manažera - Předpoklady pro práci v manažerském týmu 2. Procesní model řízení - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika - Strategické a operativní plánování - Strategický a operativní controlling - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku 3. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 4. Operativní plánování - Operativní plán - Operativní cíle - Operativní controlling 5. Marketingové výzkumy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data 6. Marketingové analýzy - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí - Interní analýza podniku - BCG analýza 7. Marketingové plánování – cíle a mix - Řízení marketingových cílů - Marketingový mix - Marketingový controlling 8. Marketingové plánování – strategie - Produktová strategie - Cenová strategie - Distribuční strategie - Komunikační strategie 9. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 10. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 11. Řízení obchodních pohledávek I. - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.etapa řízení pohledávek - Zabezpečování pohledávek 12.Řízení obchodních pohledávek II. - 2.etapa řízení pohledávek - 3.etapa řízení pohledávek - vymáhání pohledávek
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
- PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Informace učitele
- .
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb2.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Předpoklady
- Zvládnutí základů rozpočtování a porozumění kapitálové struktuře podniku Absolvování předmětů Podnikové finance A1, Účetnictví 1 a 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založených na teorii managementu, manažerském účetnictví a personálním řízení. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu a financí. Na to naváže dalším semestru RP A2) řízení, jakosti, inovací, IS/IT a personálu. S ohledem na nedávnou světovou hospodářskou krizi byly do výuky začleněny nově i kapitoly řízení rizik a podniků v restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Osnova
- Detailní osnova je uvedena v ML RP A1 a RP A2
- Literatura
- povinná literatura
- Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011(vyjde v 11/2011)
- neurčeno
- Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
- Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
- Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
- Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
- Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze procesního řízení podniku, založeném na interdisciplinárním pojetí.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen v ZS zápočtem formou krátkého pohovoru, v LS zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv. klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
- Informace učitele
- RP A1 a RP A2 studenti absolvují ve druhém ročníku bc studia a jsou svým pojetím klíčovými předměty pro úspěšné absolvování státní závěrečné zkoušky studijního oboru ŘPPF. Současně jsou RP A1 a RP A2 základem pro specializované předměty na mgr stupni.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_A1 Řízení podniku A 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_A1/pRMO: St 17:30–18:14 M17, St 18:15–19:00 M17, B. Krešne
B_RP_A1/pRPH: St 14:00–14:44 E004, St 14:45–15:30 E004, M. Petrášek
B_RP_A1/uRKL: Út 1. 11. 15:45–17:15 K211, Út 8. 11. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, M. Petrášek
B_RP_A1/uRPH: Út 11. 10. 15:45–17:15 E122, 17:30–19:00 E122, Út 8. 11. 19:15–20:45 E122, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: So 8. 10. 9:45–11:15 M24, So 22. 10. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, B. Krešne
B_RP_A1/vRPH: So 10. 12. 8:00–9:30 E126, Pá 6. 1. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, K. Havlíček - Předpoklady
- Zvládnutí základů rozpočtování a porozumění kapitálové struktuře podniku Absolvování předmětů Podnikové finance A1, Účetnictví 1 a 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založených na teorii managementu, manažerském účetnictví a personálním řízení. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu a financí. Na to naváže dalším semestru RP A2) řízení, jakosti, inovací, IS/IT a personálu. S ohledem na nedávnou světovou hospodářskou krizi byly do výuky začleněny nově i kapitoly řízení rizik a podniků v restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Osnova
- Detailní osnova je uvedena v ML RP A1 a RP A2
- Literatura
- povinná literatura
- Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011(vyjde v 11/2011)
- neurčeno
- Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
- Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
- Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
- Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
- Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze procesního řízení podniku, založeném na interdisciplinárním pojetí.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen v ZS zápočtem formou krátkého pohovoru, v LS zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv. klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
- Informace učitele
- RP A1 a RP A2 studenti absolvují ve druhém ročníku bc studia a jsou svým pojetím klíčovými předměty pro úspěšné absolvování státní závěrečné zkoušky studijního oboru ŘPPF. Současně jsou RP A1 a RP A2 základem pro specializované předměty na mgr stupni.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)