B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2019
Rozsah
2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (přednášející)
Ing. Přemysl Písař, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRKV: každou lichou středu 14:00–14:44 KV205, každou lichou středu 14:45–15:30 KV205, každou lichou středu 15:45–16:29 KV205, každou lichou středu 16:30–17:15 KV205, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: Po 8:45–9:29 E129, Po 9:30–10:15 E129, P. Písař
B_RP_A1/vRMO: So 16. 11. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, 11:30–13:00 M14, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 22. 11. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, 17:30–19:00 E223, P. Písař
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a se seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem pří řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Osnova
  • 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
  • VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
  • JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
Výukové metody
Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75%, kombinovaná formě studia a ISP studenti 50%. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje extra seminární práci. Téma práce student bude předem konzultovat s vyučujícím, který jej odsouhlasí. Rozsah práce bude minimálně 3-4 strany textu v šabloně BP. V práci budou citované minimálně 3 zdroje z databáze ProQuest (dostupné z IS).
Metody hodnocení
Studentům bude v počátku výuky (cca v třetině výuky) zadán výzkumný projekt (seminární práce na dvou formulářích), jehož cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a prokázat studentovu schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání semestrální práce (dva formuláře) bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Učitel určí datum odevzdání práce (např. poslední cvičení u prezenčního studia, nebo dle rozvrhu kombinovaného studia) a datum, do kdy bude poskytovat zpětnou vazbu studentům. Studenti, kteří práci odevzdají po termínu budou penalizování odečtením 50% bodů z celkového hodnocení. Maximální počet bodů získaný za semestrální práci = 60 bodů Minimální počet bodů pro udělení zápočtu = 60 bodů. Studentům, kteří odevzdají perfektní semestrální práci bude udělen zápočet. Ostatní studenti budou absolvovat zápočtový test (forma ústní/ písemná - určí vyučující/cvičící). V průběhu zkoušky studenti odpoví na 4 otázky. Každá po 10 bodech. Celkový součet bodů pro udělení zápočtu musí být za výzkumnou práci a zkoušku minimálně 60 bodů. Účelem výuky předmětu je pochopení teoretických poznatků a schopnost jejich použití v praxi. K tomu je směřována seminární práce a zápočtový test.
Navazující předměty
Informace učitele
Pro konzultaci kontaktujte vyučujícího emailem, nebo jsou také možné konzultace před a po dokončení výuky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2018
Rozsah
2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Přemysl Písař, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Markéta Knížková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRKV: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 KV202, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 KV202, každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 KV202, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 KV202, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: každé sudé pondělí 8:45–9:29 E306, každé sudé pondělí 9:30–10:15 E306, každé sudé pondělí 10:30–11:14 E306, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E306, J. Tichý
B_RP_A1/vRMO: Pá 5. 10. 17:30–19:00 M24, 19:15–20:45 M24, So 3. 11. 9:45–11:15 M22, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 26. 10. 14:00–15:30 E125, Pá 9. 11. 14:00–15:30 E129, Pá 23. 11. 14:00–15:30 E129, K. Havlíček
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a se seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem pří řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Osnova
  • 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
  • FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
  • JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
Výukové metody
Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75 %, kombinovaná formě studia a ISP studenti 50 %. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje extra seminární práci. Téma práce student bude předem konzultovat s vyučujícím, který jej odsouhlasí. Rozsah práce bude minimálně 3-4 strany textu Times New Roman 11, řádkování 1,15. V práci budou citované minimálně 3 zdroje z databáze ProQuest (dostupné z IS).
Metody hodnocení
Studentům bude v průběhu výuky (cca v polovině výuky) zadán výzkumný projekt (seminární práce), jehož cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a studentova schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání výzkumného projektu bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Student má možnost tento výzkum konzultovat s vyučujícím, který mu na požádání poskytne zpětnou vazbu. Učitel určí datum odevzdání práce a datum, do kdy bude poskytovat zpětnou vazbu studentům. Studenti, kteří práci odevzdají po termínu budou penalizování odečtením 50% bodů z celkového hodnocení. Maximální počet bodů získaný za výzkumnou práci MSP = 60 bodů Minimální počet bodů pro udělení zápočtu = 60 bodů. Studentům, kteří odevzdají perfektní výzkumnou práci bude udělen zápočet. Ostatní studenti budou absolvovat zkoušku. Formu zkoušky (ústní, písemnou) určí vyučující. V průběhu zkoušky studenti odpoví na 4 otázky. Každá po 10 bodech. Celkový součet bodů pro udělení zápočtu musí být za výzkumnou práci a zkoušku minimálně 60 bodů. Účelem výuky předmětu je pochopení teoretických poznatků a schopnost jejich použití v praxi. K tomu je směřována výzkumná seminární práce a zkouška.
Navazující předměty
Informace učitele
Pro konzultaci kontaktujte vyučujícího emailem, nebo jsou také možné konzultace před a po dokončení výuky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2017
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRPH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E230, každé liché pondělí 11:15–12:00 E230, každé liché pondělí 12:15–12:59 E230, každé liché pondělí 13:00–13:45 E230, J. Tichý
B_RP_A1/vRMO: So 7. 10. 8:00–9:30 M22, Pá 3. 11. 15:45–17:15 M22, 17:30–19:00 M22, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: So 11. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, So 16. 12. 8:00–9:30 E124, K. Havlíček
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
Osnova
  • 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
  • - Úloha a cíle vlastníka
  • - Úloha a cíle manažerského týmu
  • - Úloha a cíle manažera
  • - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
  • 2. Procesní model řízení
  • - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
  • - Strategické a operativní plánování
  • - Strategický a operativní controlling
  • - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
  • 3. Strategické řízení a plánování
  • - Strategický plán a strategické cíle
  • - Strategická analýza
  • - Mise a vize
  • - Strategické scénáře
  • - Strategický controlling
  • 4. Operativní plánování
  • - Operativní plán
  • - Operativní cíle
  • - Operativní controlling
  • 5. Marketingové výzkumy
  • - Význam výzkumů v řízení podniku
  • - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
  • - Primární a sekundární data
  • 6. Marketingové analýzy
  • - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
  • - Interní analýza podniku
  • - BCG analýza
  • 7. Marketingové plánování – cíle a mix
  • - Řízení marketingových cílů
  • - Marketingový mix
  • - Marketingový controlling
  • 8. Marketingové plánování – strategie
  • - Produktová strategie
  • - Cenová strategie
  • - Distribuční strategie
  • - Komunikační strategie
  • 9. Obchodní plánování
  • - Řízení obchodních plánů
  • - Druhy obchodních plánů
  • - Sestavování obchodních plánů
  • - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
  • 10. Řízení obchodních forecastů
  • - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
  • - Řízení forecastovaných odchylek
  • - Forecasty a controlling
  • 11. Řízení obchodních pohledávek I.
  • - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
  • - 1.etapa řízení pohledávek
  • - Zabezpečování pohledávek
  • 12.Řízení obchodních pohledávek II.
  • - 2.etapa řízení pohledávek
  • - 3.etapa řízení pohledávek
  • - vymáhání pohledávek
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
  • PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Ing. Ludvík Filip (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRPH: St 10:30–11:14 E007KC, St 11:15–12:00 E007KC, kromě St 26. 10. ; a St 19. 10. 15:45–17:15 E230, E. Tóth
B_RP_A1/vRPH: Pá 2. 12. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, Pá 16. 12. 14:00–15:30 E123, K. Havlíček
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
Osnova
  • 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
  • - Úloha a cíle vlastníka
  • - Úloha a cíle manažerského týmu
  • - Úloha a cíle manažera
  • - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
  • 2. Procesní model řízení
  • - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
  • - Strategické a operativní plánování
  • - Strategický a operativní controlling
  • - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
  • 3. Strategické řízení a plánování
  • - Strategický plán a strategické cíle
  • - Strategická analýza
  • - Mise a vize
  • - Strategické scénáře
  • - Strategický controlling
  • 4. Operativní plánování
  • - Operativní plán
  • - Operativní cíle
  • - Operativní controlling
  • 5. Marketingové výzkumy
  • - Význam výzkumů v řízení podniku
  • - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
  • - Primární a sekundární data
  • 6. Marketingové analýzy
  • - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
  • - Interní analýza podniku
  • - BCG analýza
  • 7. Marketingové plánování – cíle a mix
  • - Řízení marketingových cílů
  • - Marketingový mix
  • - Marketingový controlling
  • 8. Marketingové plánování – strategie
  • - Produktová strategie
  • - Cenová strategie
  • - Distribuční strategie
  • - Komunikační strategie
  • 9. Obchodní plánování
  • - Řízení obchodních plánů
  • - Druhy obchodních plánů
  • - Sestavování obchodních plánů
  • - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
  • 10. Řízení obchodních forecastů
  • - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
  • - Řízení forecastovaných odchylek
  • - Forecasty a controlling
  • 11. Řízení obchodních pohledávek I.
  • - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
  • - 1.etapa řízení pohledávek
  • - Zabezpečování pohledávek
  • 12.Řízení obchodních pohledávek II.
  • - 2.etapa řízení pohledávek
  • - 3.etapa řízení pohledávek
  • - vymáhání pohledávek
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
  • PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2015
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRMO: Út 14:00–14:44 M26, Út 14:45–15:30 M26, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E004, každou lichou středu 11:15–12:00 E004, každou lichou středu 12:15–12:59 E004, každou lichou středu 13:00–13:45 E004, E. Tóth
B_RP_A1/uRPH: Út 20. 10. 19:15–20:45 E224, Út 1. 12. 17:30–19:00 E224, 19:15–20:45 E224, K. Havlíček
B_RP_A1/vRKL: Pá 30. 10. 17:15–18:45 K205, Pá 27. 11. 15:30–17:00 K205, 17:15–18:45 K205, E. Tóth
B_RP_A1/vRPH: So 14. 11. 14:00–15:30 E122, 15:45–17:15 E122, Pá 27. 11. 15:30–17:00 E122, K. Havlíček
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
Osnova
  • 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
  • - Úloha a cíle vlastníka
  • - Úloha a cíle manažerského týmu
  • - Úloha a cíle manažera
  • - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
  • 2. Procesní model řízení
  • - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
  • - Strategické a operativní plánování
  • - Strategický a operativní controlling
  • - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
  • 3. Strategické řízení a plánování
  • - Strategický plán a strategické cíle
  • - Strategická analýza
  • - Mise a vize
  • - Strategické scénáře
  • - Strategický controlling
  • 4. Operativní plánování
  • - Operativní plán
  • - Operativní cíle
  • - Operativní controlling
  • 5. Marketingové výzkumy
  • - Význam výzkumů v řízení podniku
  • - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
  • - Primární a sekundární data
  • 6. Marketingové analýzy
  • - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
  • - Interní analýza podniku
  • - BCG analýza
  • 7. Marketingové plánování – cíle a mix
  • - Řízení marketingových cílů
  • - Marketingový mix
  • - Marketingový controlling
  • 8. Marketingové plánování – strategie
  • - Produktová strategie
  • - Cenová strategie
  • - Distribuční strategie
  • - Komunikační strategie
  • 9. Obchodní plánování
  • - Řízení obchodních plánů
  • - Druhy obchodních plánů
  • - Sestavování obchodních plánů
  • - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
  • 10. Řízení obchodních forecastů
  • - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
  • - Řízení forecastovaných odchylek
  • - Forecasty a controlling
  • 11. Řízení obchodních pohledávek I.
  • - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
  • - 1.etapa řízení pohledávek
  • - Zabezpečování pohledávek
  • 12.Řízení obchodních pohledávek II.
  • - 2.etapa řízení pohledávek
  • - 3.etapa řízení pohledávek
  • - vymáhání pohledávek
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
  • PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M14, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M14, každé sudé pondělí 12:15–12:59 M14, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M14, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: Po 14:00–14:44 E004, Po 14:45–15:30 E004, E. Tóth
B_RP_A1/uRKL: Út 7. 10. 15:45–17:15 K205, Út 4. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, E. Tóth
B_RP_A1/uRPH: Út 30. 9. 17:30–19:00 E123, Út 14. 10. 17:30–19:00 E123, Út 11. 11. 17:30–19:00 E123, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: Pá 26. 9. 15:30–17:00 M26, Pá 24. 10. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 31. 10. 17:15–18:45 E125, Pá 14. 11. 15:30–17:00 E125, 17:15–18:45 E125, K. Havlíček
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
Osnova
  • 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí
  • - Úloha a cíle vlastníka
  • - Úloha a cíle manažerského týmu
  • - Úloha a cíle manažera
  • - Předpoklady pro práci v manažerském týmu
  • 2. Procesní model řízení
  • - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika
  • - Strategické a operativní plánování
  • - Strategický a operativní controlling
  • - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku
  • 3. Strategické řízení a plánování
  • - Strategický plán a strategické cíle
  • - Strategická analýza
  • - Mise a vize
  • - Strategické scénáře
  • - Strategický controlling
  • 4. Operativní plánování
  • - Operativní plán
  • - Operativní cíle
  • - Operativní controlling
  • 5. Marketingové výzkumy
  • - Význam výzkumů v řízení podniku
  • - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy
  • - Primární a sekundární data
  • 6. Marketingové analýzy
  • - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí
  • - Interní analýza podniku
  • - BCG analýza
  • 7. Marketingové plánování – cíle a mix
  • - Řízení marketingových cílů
  • - Marketingový mix
  • - Marketingový controlling
  • 8. Marketingové plánování – strategie
  • - Produktová strategie
  • - Cenová strategie
  • - Distribuční strategie
  • - Komunikační strategie
  • 9. Obchodní plánování
  • - Řízení obchodních plánů
  • - Druhy obchodních plánů
  • - Sestavování obchodních plánů
  • - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem
  • 10. Řízení obchodních forecastů
  • - Význam obchodních forecastů v řízení podniku
  • - Řízení forecastovaných odchylek
  • - Forecasty a controlling
  • 11. Řízení obchodních pohledávek I.
  • - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele
  • - 1.etapa řízení pohledávek
  • - Zabezpečování pohledávek
  • 12.Řízení obchodních pohledávek II.
  • - 2.etapa řízení pohledávek
  • - 3.etapa řízení pohledávek
  • - vymáhání pohledávek
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
  • PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2013
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRMO: Po 8:45–9:29 M15, Po 9:30–10:15 M15, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: St 12:15–12:59 E007KC, St 13:00–13:45 E007KC, E. Tóth
B_RP_A1/uRKL: Út 8. 10. 19:15–20:45 K312, Út 29. 10. 14:00–15:30 K312, 15:45–17:15 K312, E. Tóth
B_RP_A1/uRPH: Út 22. 10. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, Út 12. 11. 15:45–17:15 E124, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: So 5. 10. 9:45–11:15 M26, So 19. 10. 8:00–9:30 M26, So 2. 11. 8:00–9:30 M26, B. Krešne
B_RP_A1/vRPH: Pá 25. 10. 17:15–18:45 E225, So 9. 11. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, K. Havlíček
Předpoklady
Účetnictví A1, A 2. Předmět je pro studenty oboru ŘPPF
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
Osnova
  • 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Úloha a cíle manažera - Předpoklady pro práci v manažerském týmu 2. Procesní model řízení - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika - Strategické a operativní plánování - Strategický a operativní controlling - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku 3. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 4. Operativní plánování - Operativní plán - Operativní cíle - Operativní controlling 5. Marketingové výzkumy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data 6. Marketingové analýzy - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí - Interní analýza podniku - BCG analýza 7. Marketingové plánování – cíle a mix - Řízení marketingových cílů - Marketingový mix - Marketingový controlling 8. Marketingové plánování – strategie - Produktová strategie - Cenová strategie - Distribuční strategie - Komunikační strategie 9. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 10. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 11. Řízení obchodních pohledávek I. - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.etapa řízení pohledávek - Zabezpečování pohledávek 12.Řízení obchodních pohledávek II. - 2.etapa řízení pohledávek - 3.etapa řízení pohledávek - vymáhání pohledávek
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
  • ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
  • PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
Informace učitele
.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb2.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Dina Riegerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRMO: každý sudý čtvrtek 8:00–8:44 M14, každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 M14, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 M14, každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M14, J. Tichý
B_RP_A1/pRPH: Čt 14:00–14:44 E004, Čt 14:45–15:30 E004, E. Tóth
B_RP_A1/sRKL: St 3. 10. 19:15–20:45 K312, St 17. 10. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, E. Tóth
B_RP_A1/sRPH: St 14. 11. 17:30–19:00 E224, St 28. 11. 15:45–17:15 E224, 17:30–19:00 E224, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: Pá 5. 10. 17:15–18:45 M14, Pá 7. 12. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, J. Tichý
B_RP_A1/vRPH: Pá 26. 10. 15:30–17:00 E225, So 10. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, K. Havlíček
Předpoklady
Účetnictví A1, A 2. Předmět je pro studenty oboru ŘPPF
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže v dalším semestru řízení financí a rozpočtování, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu marketingových a obchodních plánů a vytvoří se tím základ pro další semestr, kde se v předmětu ŘP A2 naváže tvorbou finančních rozpočtů.
Osnova
  • 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Úloha a cíle manažera - Předpoklady pro práci v manažerském týmu 2. Procesní model řízení - Procesní model řízení: strategie-operativa-controlling-rizika - Strategické a operativní plánování - Strategický a operativní controlling - Manažerské a finanční účetnictví v řízení podniku 3. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 4. Operativní plánování - Operativní plán - Operativní cíle - Operativní controlling 5. Marketingové výzkumy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data 6. Marketingové analýzy - Analýza vzdáleného a blízkého prostředí - Interní analýza podniku - BCG analýza 7. Marketingové plánování – cíle a mix - Řízení marketingových cílů - Marketingový mix - Marketingový controlling 8. Marketingové plánování – strategie - Produktová strategie - Cenová strategie - Distribuční strategie - Komunikační strategie 9. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 10. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 11. Řízení obchodních pohledávek I. - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.etapa řízení pohledávek - Zabezpečování pohledávek 12.Řízení obchodních pohledávek II. - 2.etapa řízení pohledávek - 3.etapa řízení pohledávek - vymáhání pohledávek
Literatura
    povinná literatura
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 466 s. ISBN 80-247-0515-X.
  • PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
  • KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
Informace učitele
.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb2.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Předpoklady
Zvládnutí základů rozpočtování a porozumění kapitálové struktuře podniku Absolvování předmětů Podnikové finance A1, Účetnictví 1 a 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založených na teorii managementu, manažerském účetnictví a personálním řízení. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu a financí. Na to naváže dalším semestru RP A2) řízení, jakosti, inovací, IS/IT a personálu. S ohledem na nedávnou světovou hospodářskou krizi byly do výuky začleněny nově i kapitoly řízení rizik a podniků v restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Osnova
  • Detailní osnova je uvedena v ML RP A1 a RP A2
Literatura
    povinná literatura
  • Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011(vyjde v 11/2011)
    neurčeno
  • Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
  • Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
  • Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
  • Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
  • Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze procesního řízení podniku, založeném na interdisciplinárním pojetí.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen v ZS zápočtem formou krátkého pohovoru, v LS zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv. klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
Informace učitele
RP A1 a RP A2 studenti absolvují ve druhém ročníku bc studia a jsou svým pojetím klíčovými předměty pro úspěšné absolvování státní závěrečné zkoušky studijního oboru ŘPPF. Současně jsou RP A1 a RP A2 základem pro specializované předměty na mgr stupni.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.

B_RP_A1 Řízení podniku A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_A1/pRMO: St 17:30–18:14 M17, St 18:15–19:00 M17, B. Krešne
B_RP_A1/pRPH: St 14:00–14:44 E004, St 14:45–15:30 E004, M. Petrášek
B_RP_A1/uRKL: Út 1. 11. 15:45–17:15 K211, Út 8. 11. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, M. Petrášek
B_RP_A1/uRPH: Út 11. 10. 15:45–17:15 E122, 17:30–19:00 E122, Út 8. 11. 19:15–20:45 E122, K. Havlíček
B_RP_A1/vRMO: So 8. 10. 9:45–11:15 M24, So 22. 10. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, B. Krešne
B_RP_A1/vRPH: So 10. 12. 8:00–9:30 E126, Pá 6. 1. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, K. Havlíček
Předpoklady
Zvládnutí základů rozpočtování a porozumění kapitálové struktuře podniku Absolvování předmětů Podnikové finance A1, Účetnictví 1 a 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založených na teorii managementu, manažerském účetnictví a personálním řízení. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu a financí. Na to naváže dalším semestru RP A2) řízení, jakosti, inovací, IS/IT a personálu. S ohledem na nedávnou světovou hospodářskou krizi byly do výuky začleněny nově i kapitoly řízení rizik a podniků v restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Osnova
  • Detailní osnova je uvedena v ML RP A1 a RP A2
Literatura
    povinná literatura
  • Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011(vyjde v 11/2011)
    neurčeno
  • Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
  • Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
  • Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
  • Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
  • Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze procesního řízení podniku, založeném na interdisciplinárním pojetí.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen v ZS zápočtem formou krátkého pohovoru, v LS zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv. klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
Informace učitele
RP A1 a RP A2 studenti absolvují ve druhém ročníku bc studia a jsou svým pojetím klíčovými předměty pro úspěšné absolvování státní závěrečné zkoušky studijního oboru ŘPPF. Současně jsou RP A1 a RP A2 základem pro specializované předměty na mgr stupni.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.