B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012.

B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012.

B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012.

B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012.

B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_SMaK_1/cMKL: každé sudé úterý 10:30–11:14 K206, každé sudé úterý 11:15–12:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M14, každou lichou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E129, každou sudou středu 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E122, každou sudou středu 14:45–15:30 E122, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E227, každou sudou středu 11:15–12:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každé sudé úterý 8:45–9:29 K206, každé sudé úterý 9:30–10:15 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M14, každou sudou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 E007KC, každou sudou středu 9:30–10:15 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sMKL: St 10. 11. 14:00–15:30 K205, St 8. 12. 15:45–17:15 K206, 17:30–19:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1aPH: St 13. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, St 27. 10. 15:45–17:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: St 20. 10. 15:45–17:15 E227, 17:30–19:00 E227, St 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: So 23. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Pá 12. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Pá 26. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Pá 10. 12. 15:30–17:00 E128, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 27. 11. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Pá 10. 12. 13:45–15:15 E129, K. Eliáš
Předpoklady
Správné pochopení přednášené a procvičované látky předpokládá základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět je koncipován jako uvedení do tematiky oboru marketingové komunikace. Zimní semestr se zabývá takovým typem marketingové komunikace (MK), pro nějž je charakteristická kombinace vědeckého poznání a výrazné kreativity. Tato kombinace pak nachází vyústění v efektivní přesvědčovací komunikaci, která vede ke změnám ve vědomí cílových skupin a návazně v jejich žádoucím chování. Předmět je strukturován jako 1+1 -P/C. Výuka se proto uskuteční formou kombinace přednášek a cvičení.
Osnova
  • 1.Historické předpoklady vývoje komerční komunikace, první formy soustředěné nabídky na trzích. 2.Charakteristika jednotlivých manažerských politik ve výrobě a obchodě od konce 19. století 3.Životní cyklus výrobku a nasazení jednotlivých nástrojů MK v jednotlivých fázích cyklu 4.Reklama a její historická role do současnosti, perspektivy reklamy v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 5.Podpora prodeje a její historická role do současnosti, perspektivy podpory prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 6.Public relations a jejich historická role do současnosti, perspektivy PR v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 7.Direkt marketing a jeho historická role do současnosti, perspektivy DM v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 8.Osobní prodej a jeho historická role do současnosti, perspektivy osobního prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 9.Dynamika konkurence, nonkonformní uvažování kreativců, faktory fragmentace a menší možnosti koncentrace komunikačního toku 10. Marketingová strategie 11. Fragmentace marketingových přístupů 12. Proč chybí synergie
Literatura
    povinná literatura
  • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně str.13-59
  • TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
  •  KOTLER, P.: Marketing v otázkách a odpovědích, Brno, Computer Press 2005, ISBN 80-251-0518-0, povinně str. 33-70
  • SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, povinně str. 391-441
  • PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2010, ISBN 978-80-247-3622-8, povinně str. 63-129
  •  KOTLER, P., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing – jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0921-X, povinně str. 21- 34
  •  CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25
  •  KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů – jak je rozpoznat a nespáchat, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0969-4, povinně str. 13-21
    doporučená literatura
  • PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6 – doporučen alespoň rámcový přehled základních tendencí vývoje
Výukové metody
12 přednášek doplněných praktickými případovými studiemi je doplněno 12 cvičeními, v nichž studenti analyzují konkrétní příklady aplikace MK v životě společnosti. V rámci cvičení studenti prostřednictvím PPT představují svá hodnocení podle zadání pedagoga. Témata prací jsou určena na první přednášce. V případě nesplnění práce v daném termínu je určena další, náhradní práce.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem, který student získává za 60 bodů v testu, který se píše v zápočtovém týdnu a za dostatečně kvalitní písemnou práci včetně její prezentace v ročníku. Studenti na poslední přednášce dostanou 50 otázek z probírané látky (tedy i z povinné literatury) a 10 z nich bude v testu.
Navazující předměty
Informace učitele
Jen upozorňuji, že účast na cvičení je povinná a toleruji maximálně 3 omluvené - vážnými důvody - neúčasti.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012.

B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
1/1/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_SMaK_1/cMKL: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 K310, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 K310, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMKLks: Čt 26. 11. 19:15–20:45 K211, Čt 3. 12. 15:45–17:15 K211, Čt 10. 12. 15:45–17:15 K211, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M01, každé liché pondělí 13:00–13:45 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E225, každou lichou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E126, každou lichou středu 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 E222, každé sudé úterý 14:45–15:30 E222, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E225, každou sudou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 K212, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 K212, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M01, každé liché pondělí 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E007KC, každou sudou středu 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/uM1aPH: Út 6. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Út 13. 10. 19:15–20:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/uM1bPH: Út 29. 9. 15:45–17:15 E227, Út 13. 10. 17:30–19:00 E227, Út 20. 10. 19:15–20:45 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Pá 2. 10. 15:30–17:00 M25, Pá 23. 10. 13:45–15:15 M25, Pá 6. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: So 21. 11. 11:30–13:00 E125, 14:00–15:30 E125, Pá 8. 1. 15:30–17:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 24. 10. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, Pá 6. 11. 15:30–17:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM4PH: Pá 2. 10. 13:45–15:15 E127, 15:30–17:00 E127, Pá 23. 10. 15:30–17:00 E127, K. Eliáš
Předpoklady
Předpoklady:Pedagog předpokládá, že studenti se zabývají danou tématikou se zájmem o zvolený obor. Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem kurzu je prezentovat marketingové komunikace v jejich konkrétně historickém vývojovém trendu, s potřebným přesahem do prognostických úvah o možných formách dalšího vývoje. Studenti budou znát základní charakteristiky jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a budou schopni posoudit vhodnost nasazení jednotlivých nástrojů v konkrétní propagační aktivitě. Tuto schopnost prokáží v rámci cvičení.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – výzkum, segmentace, targeting, positioning, propagační akce, komunikační strategie. Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Literatura
  • PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 • KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 •
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet SMaK1 je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci cvičení. V termínech stanovených pedagogem zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku, prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga s termínem odevzdání do 3.prosince 2009 – rozsah min. 5 stran rukopisu + prezentace v rámci cvičení. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. Získání nejméně 60 ze 100 možných bodů ze závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. V případě menšího bodového zisku než je 60, náhradní test.
Navazující předměty
Informace učitele
Předpokládám aktivní přístup studentů k přednášené látce, kvalitní a jazykově vytříbený text analýz a kultivovanou prezentaci v rámci cvičení. Zároveň automaticky předpokládám, že studenti sledují základní odbornou marketingovou časopiseckou literaturu věnovanou tematice MK v ČR.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012.

B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2008
Rozsah
1/1/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_SMaK_1/cMKL: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 K312, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 M24, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E125, každou sudou středu 11:15–12:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E126, každé liché úterý 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E225, každou lichou středu 13:00–13:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: každé liché úterý 8:45–9:29 E127, každé liché úterý 9:30–10:15 E127, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 K312, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 M24, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E007KC, každou lichou středu 11:15–12:00 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sM1aPH: St 5. 11. 17:30–19:00 E129, St 12. 11. 19:15–20:45 E129, St 19. 11. 17:30–19:00 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: St 1. 10. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, St 8. 10. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/uMKL: Út 4. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Út 2. 12. 17:30–19:00 K205, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Pá 3. 10. 13:45–15:15 M17, Pá 31. 10. 13:45–15:15 M17, Pá 14. 11. 13:45–15:15 M17, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Pá 21. 11. 13:45–15:15 E223, Pá 5. 12. 15:30–17:00 E223, So 10. 1. 9:45–11:15 E223, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: Pá 21. 11. 15:30–17:00 E224, Pá 5. 12. 17:15–18:45 E224, So 10. 1. 11:30–13:00 E224, K. Eliáš
Předpoklady
Předpoklady: Jde o vstupní předmět oboru, který podá základní představu o jeho struktuře.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Dvousemestrální předmět je koncipován jako základní uvedení do problematiky pestrého světa marketingových komunikací, v němž se posluchač setkává s kombinací kreativity a manažerského managementu, jenž směřuje k jednoznačně definované cílové hodnotě. Ta může být plánována v ekonomických nebo sociálních parametrech – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace. SMaK je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci semináře pro PS 2. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga v říjnu 2008 s termínem odevzdání do 3.prosince 2008 – rozsah min. 5 stran rukopisu. prezentace v rámci semináře pro PS 4. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. 5. Získání nejméně 50 ze 70 možných bodů ze 2 průběžných a 1 závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. Testy budou zadány na přednáškách v listopadu a prosinci a v posledním týdnu výuky ZS – do 19.12.2008 souhrnný test. V případě menšího bodového zisku než je 50, náhradní test. Literatura k předmětu: je ke každé tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT. V průběhu výuky v ZS budou zkoumána tato základní témata: základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – segmentace, targeting, positioning, Corporate Identity, propagační akce Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Metody hodnocení
Vyučující metody: Přednášky s ukázkami. Metody hodnocení: 2 průběžné a jeden závěrečný test, kvalifikované analýzy a hodnocení marketingových komunikačních jevů v rámci cvičení a jejich kvalitní prezentace.
Navazující předměty
Informace učitele
Literatura: Povinná literatura: Doporučená literatura: • PAVLŮ, D.: Některé historické vývojové tendence médií marketingové komunikace,str. 8-37 in: PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 • KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 • CAIRNCROSS, F.: Konec vzdáleností – jak komunikační revoluce změní naše životy, Brno Computer Press 1999, ISBN 80-7226-155-X, stran 291 • SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, stran 572, tematicky zaměřené kapitoly • SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-7318-140-1, stran 170 – vysokoškolská skripta • HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E.: Psychologie marketingových komunikací, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-214-1421-9, stran 140 - vysokoškolská skripta • SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně, Praha Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240 • WARD, J.: Použitie a výber reklamnej agentúry, Bratislava Foote, Cone & Belding, 2003, ISBN 80 – 968967- 0-9, stran 136 • KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. • WUDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí, Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250 • KLEINOVÁ, N.. Bez loga, Praha DOKOŘÁN 2005, ISBN 80-7363-010-9, stran 510 • GIBSON, R. editor: Nový obraz budoucnosti, Praha Management Press 2000, 80-7261-036-8, stran 261 • FARKAS,V.: Lži za války a míru – Tajná moc tvůrců veřejného mínění, Praha Mladá fronta 2006, ISBN 80-204-1357-X , stran 263 • PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012.