B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_SMaK_1/cMKL: každé sudé úterý 10:30–11:14 K206, každé sudé úterý 11:15–12:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M14, každou lichou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E129, každou sudou středu 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E122, každou sudou středu 14:45–15:30 E122, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E227, každou sudou středu 11:15–12:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každé sudé úterý 8:45–9:29 K206, každé sudé úterý 9:30–10:15 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M14, každou sudou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 E007KC, každou sudou středu 9:30–10:15 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sMKL: St 10. 11. 14:00–15:30 K205, St 8. 12. 15:45–17:15 K206, 17:30–19:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1aPH: St 13. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, St 27. 10. 15:45–17:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: St 20. 10. 15:45–17:15 E227, 17:30–19:00 E227, St 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: So 23. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Pá 12. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Pá 26. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Pá 10. 12. 15:30–17:00 E128, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 27. 11. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Pá 10. 12. 13:45–15:15 E129, K. Eliáš - Předpoklady
- Správné pochopení přednášené a procvičované látky předpokládá základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět je koncipován jako uvedení do tematiky oboru marketingové komunikace. Zimní semestr se zabývá takovým typem marketingové komunikace (MK), pro nějž je charakteristická kombinace vědeckého poznání a výrazné kreativity. Tato kombinace pak nachází vyústění v efektivní přesvědčovací komunikaci, která vede ke změnám ve vědomí cílových skupin a návazně v jejich žádoucím chování. Předmět je strukturován jako 1+1 -P/C. Výuka se proto uskuteční formou kombinace přednášek a cvičení.
- Osnova
- 1.Historické předpoklady vývoje komerční komunikace, první formy soustředěné nabídky na trzích. 2.Charakteristika jednotlivých manažerských politik ve výrobě a obchodě od konce 19. století 3.Životní cyklus výrobku a nasazení jednotlivých nástrojů MK v jednotlivých fázích cyklu 4.Reklama a její historická role do současnosti, perspektivy reklamy v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 5.Podpora prodeje a její historická role do současnosti, perspektivy podpory prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 6.Public relations a jejich historická role do současnosti, perspektivy PR v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 7.Direkt marketing a jeho historická role do současnosti, perspektivy DM v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 8.Osobní prodej a jeho historická role do současnosti, perspektivy osobního prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 9.Dynamika konkurence, nonkonformní uvažování kreativců, faktory fragmentace a menší možnosti koncentrace komunikačního toku 10. Marketingová strategie 11. Fragmentace marketingových přístupů 12. Proč chybí synergie
- Literatura
- povinná literatura
- PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně str.13-59
- TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
- KOTLER, P.: Marketing v otázkách a odpovědích, Brno, Computer Press 2005, ISBN 80-251-0518-0, povinně str. 33-70
- SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, povinně str. 391-441
- PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2010, ISBN 978-80-247-3622-8, povinně str. 63-129
- KOTLER, P., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing – jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0921-X, povinně str. 21- 34
- CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25
- KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů – jak je rozpoznat a nespáchat, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0969-4, povinně str. 13-21
- doporučená literatura
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6 – doporučen alespoň rámcový přehled základních tendencí vývoje
- Výukové metody
- 12 přednášek doplněných praktickými případovými studiemi je doplněno 12 cvičeními, v nichž studenti analyzují konkrétní příklady aplikace MK v životě společnosti. V rámci cvičení studenti prostřednictvím PPT představují svá hodnocení podle zadání pedagoga. Témata prací jsou určena na první přednášce. V případě nesplnění práce v daném termínu je určena další, náhradní práce.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem, který student získává za 60 bodů v testu, který se píše v zápočtovém týdnu a za dostatečně kvalitní písemnou práci včetně její prezentace v ročníku. Studenti na poslední přednášce dostanou 50 otázek z probírané látky (tedy i z povinné literatury) a 10 z nich bude v testu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Jen upozorňuji, že účast na cvičení je povinná a toleruji maximálně 3 omluvené - vážnými důvody - neúčasti.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací
Vysoká škola finanční a správnízima 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_SMaK_1/cMKL: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 K310, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 K310, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMKLks: Čt 26. 11. 19:15–20:45 K211, Čt 3. 12. 15:45–17:15 K211, Čt 10. 12. 15:45–17:15 K211, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M01, každé liché pondělí 13:00–13:45 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E225, každou lichou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E126, každou lichou středu 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 E222, každé sudé úterý 14:45–15:30 E222, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E225, každou sudou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 K212, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 K212, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M01, každé liché pondělí 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E007KC, každou sudou středu 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/uM1aPH: Út 6. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Út 13. 10. 19:15–20:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/uM1bPH: Út 29. 9. 15:45–17:15 E227, Út 13. 10. 17:30–19:00 E227, Út 20. 10. 19:15–20:45 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Pá 2. 10. 15:30–17:00 M25, Pá 23. 10. 13:45–15:15 M25, Pá 6. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: So 21. 11. 11:30–13:00 E125, 14:00–15:30 E125, Pá 8. 1. 15:30–17:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 24. 10. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, Pá 6. 11. 15:30–17:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM4PH: Pá 2. 10. 13:45–15:15 E127, 15:30–17:00 E127, Pá 23. 10. 15:30–17:00 E127, K. Eliáš - Předpoklady
- Předpoklady:Pedagog předpokládá, že studenti se zabývají danou tématikou se zájmem o zvolený obor. Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem kurzu je prezentovat marketingové komunikace v jejich konkrétně historickém vývojovém trendu, s potřebným přesahem do prognostických úvah o možných formách dalšího vývoje. Studenti budou znát základní charakteristiky jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a budou schopni posoudit vhodnost nasazení jednotlivých nástrojů v konkrétní propagační aktivitě. Tuto schopnost prokáží v rámci cvičení.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – výzkum, segmentace, targeting, positioning, propagační akce, komunikační strategie. Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
- Literatura
- PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 • KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 •
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet SMaK1 je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci cvičení. V termínech stanovených pedagogem zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku, prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga s termínem odevzdání do 3.prosince 2009 – rozsah min. 5 stran rukopisu + prezentace v rámci cvičení. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. Získání nejméně 60 ze 100 možných bodů ze závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. V případě menšího bodového zisku než je 60, náhradní test.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předpokládám aktivní přístup studentů k přednášené látce, kvalitní a jazykově vytříbený text analýz a kultivovanou prezentaci v rámci cvičení. Zároveň automaticky předpokládám, že studenti sledují základní odbornou marketingovou časopiseckou literaturu věnovanou tematice MK v ČR.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2008
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_SMaK_1/cMKL: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 K312, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 M24, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E125, každou sudou středu 11:15–12:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E126, každé liché úterý 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E225, každou lichou středu 13:00–13:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: každé liché úterý 8:45–9:29 E127, každé liché úterý 9:30–10:15 E127, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 K312, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 M24, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E007KC, každou lichou středu 11:15–12:00 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sM1aPH: St 5. 11. 17:30–19:00 E129, St 12. 11. 19:15–20:45 E129, St 19. 11. 17:30–19:00 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: St 1. 10. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, St 8. 10. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/uMKL: Út 4. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Út 2. 12. 17:30–19:00 K205, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Pá 3. 10. 13:45–15:15 M17, Pá 31. 10. 13:45–15:15 M17, Pá 14. 11. 13:45–15:15 M17, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Pá 21. 11. 13:45–15:15 E223, Pá 5. 12. 15:30–17:00 E223, So 10. 1. 9:45–11:15 E223, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: Pá 21. 11. 15:30–17:00 E224, Pá 5. 12. 17:15–18:45 E224, So 10. 1. 11:30–13:00 E224, K. Eliáš - Předpoklady
- Předpoklady: Jde o vstupní předmět oboru, který podá základní představu o jeho struktuře.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Dvousemestrální předmět je koncipován jako základní uvedení do problematiky pestrého světa marketingových komunikací, v němž se posluchač setkává s kombinací kreativity a manažerského managementu, jenž směřuje k jednoznačně definované cílové hodnotě. Ta může být plánována v ekonomických nebo sociálních parametrech – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace. SMaK je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci semináře pro PS 2. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga v říjnu 2008 s termínem odevzdání do 3.prosince 2008 – rozsah min. 5 stran rukopisu. prezentace v rámci semináře pro PS 4. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. 5. Získání nejméně 50 ze 70 možných bodů ze 2 průběžných a 1 závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. Testy budou zadány na přednáškách v listopadu a prosinci a v posledním týdnu výuky ZS – do 19.12.2008 souhrnný test. V případě menšího bodového zisku než je 50, náhradní test. Literatura k předmětu: je ke každé tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT. V průběhu výuky v ZS budou zkoumána tato základní témata: základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – segmentace, targeting, positioning, Corporate Identity, propagační akce Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: Přednášky s ukázkami. Metody hodnocení: 2 průběžné a jeden závěrečný test, kvalifikované analýzy a hodnocení marketingových komunikačních jevů v rámci cvičení a jejich kvalitní prezentace.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura: Povinná literatura: Doporučená literatura: • PAVLŮ, D.: Některé historické vývojové tendence médií marketingové komunikace,str. 8-37 in: PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 • KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 • CAIRNCROSS, F.: Konec vzdáleností – jak komunikační revoluce změní naše životy, Brno Computer Press 1999, ISBN 80-7226-155-X, stran 291 • SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, stran 572, tematicky zaměřené kapitoly • SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-7318-140-1, stran 170 – vysokoškolská skripta • HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E.: Psychologie marketingových komunikací, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-214-1421-9, stran 140 - vysokoškolská skripta • SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně, Praha Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240 • WARD, J.: Použitie a výber reklamnej agentúry, Bratislava Foote, Cone & Belding, 2003, ISBN 80 – 968967- 0-9, stran 136 • KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. • WUDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí, Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250 • KLEINOVÁ, N.. Bez loga, Praha DOKOŘÁN 2005, ISBN 80-7363-010-9, stran 510 • GIBSON, R. editor: Nový obraz budoucnosti, Praha Management Press 2000, 80-7261-036-8, stran 261 • FARKAS,V.: Lži za války a míru – Tajná moc tvůrců veřejného mínění, Praha Mladá fronta 2006, ISBN 80-204-1357-X , stran 263 • PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)