N_MPT Media and Market Environment
University of Finance and Administrationsummer 2012
- Extent and Intensity
- 2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- PhDr. Adolf Vodrážka
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
N_MPT Media and Market Environment
University of Finance and AdministrationSummer 2011
- Extent and Intensity
- 2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Mgr. Evžen Staněk
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Prerequisites (in Czech)
- Zvládnutí základních pojmů z oblasti fungování trhu a dále přehled a orientace v současném mediální prostředí.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s odrazem vývoje společnosti v zájmu o jednotlivé mediatypy, zejména pak o tisk a Internet. Objasnit některé zásadní souvislosti zájmu publika o média v souladu se strukturální přeměnou společnosti, ukázat vliv médií na rozvoj moderních společností. Analyzovat příčiny poklesu zájmu o tisk v posledních letech a naznačit perspektivní vývoj mediálního trhu. V kontextu toho ukázat principy fungování tzv. hyperlokálních médií, hyperlokální žurnalistiky, procesu amaterizace žurnalistiky a vznik tzv. „občanské žurnalistiky“. Absolventi se seznámí s rolí a fungováním nejrůznějších subjektů moderního mediálního trhu, ať už se jedná o vydavatelské domy, mediální agentury apod. Porozumí smyslu pojmu cílová skupina a rozdílům v oslovování a komunikaci různých cílových skupin, rozdílům v komunikaci médií. Dále budou rozvinuty některé zásadní principy fungování vydavatelského managementu, mediálních a jiných subjektů na trhu, zásady mediálního plánování atd. Kurz si dále klade za cíl představit vybrané sociální funkce masových médií a sociálních důsledků vynálezu a rozšíření komunikačních technologií, stojících na prahu modernity. Toto by mělo být základem pro zvládnutí základů zpracování libovolného vydavatelského projektu (nebo mediálního projektu) absolventy tohoto předmětu.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). PŘEDNÁŠKA 1: Média a modernita I. PŘEDNÁŠKA 2: Perspektivy vývoje mediálního trhu ve světě a odraz pro vývoj v ČR PŘEDNÁŠKA 3: Internetové sítě, sociální sítě (Twitter, Facebook) nové formy mediální komunikace a propagace PŘEDNÁŠKA 4: Hyperlokální média, občanská žurnalistika (+ zadání semestrální práce) PŘEDNÁŠKA 5: Subjekty mediálního trhu a jejich funkce PŘEDNÁŠKA 6: Zadání semestrální práce PŘEDNÁŠKA 7: Licenční produkty PŘEDNÁŠKA 8: Mediální produkty, příprava a vzájemné interakce PŘEDNÁŠKA 9: Smluvní vztahy s mediálními subjekty PŘEDNÁŠKA 10: Mechanismy podpory prodeje PŘEDNÁŠKA 11: Marketing médií, analýza mediálního trhu, obchodní aktivity médií PŘEDNÁŠKA 12: Vyhodnocení výsledků studia + zápočet.
- Literature
- required literature
- Globalization, development and the mass media. Edited by Colin Sparks. London : SAGE Publications, 2007. 258 s. ISBN 978-0-7619-6162.
- Giddens, Anthony: Důsledky modernity. (Přeložil Karel Müller). Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. 195 s. ISBN 80-85850-62-1.
- McLuhan, Herbert Marshall: Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. (Přeložili Irena Přibylová - Martin Krejza). Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
- recommended literature
- THOMPSON, J. B.: Média a modernita – sociální teorie médií. (Přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum, 2004
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové metody: přednášky
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: Zkouška (6 kredity) - shodné pro všechny typy studia; zpracování semestrální práce; obsahem bude bude popis mediálního projektu, jeho součástí a mechanismů. Vlastní téma projektu bude záležet na individuální volbě každého studenta. Forma projektu: esej o rozsahu do dvou tisíc slov. Smyslem přednášky je objasnit, které základní části musí každý mediální projekt nezbytně obsahovat.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
N_MPT Media and Market Environment
University of Finance and AdministrationWinter 2010
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jan Foukal (seminar tutor)
Mgr. Zdenka Chocholoušová (seminar tutor)
Mgr. Evžen Staněk (seminar tutor)
PhDr. Adolf Vodrážka (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Marek Matějka
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_MPT/cMMO: each odd Tuesday 15:45–16:29 M22, each odd Tuesday 16:30–17:15 M22, J. Foukal
N_MPT/cM1PH: each odd Wednesday 12:15–12:59 S24, each odd Wednesday 13:00–13:45 S24, A. Vodrážka
N_MPT/cM2PH: each odd Wednesday 8:45–9:29 S34, each odd Wednesday 9:30–10:15 S34, A. Vodrážka
N_MPT/cM3PH: each odd Wednesday 10:30–11:14 S34, each odd Wednesday 11:15–12:00 S34, A. Vodrážka
N_MPT/pMMO: each even Tuesday 15:45–16:29 M22, each even Tuesday 16:30–17:15 M22, J. Foukal
N_MPT/pMPH: each even Wednesday 10:30–11:14 S32, each even Wednesday 11:15–12:00 S32, E. Staněk
N_MPT/uM1aPH: Tue 5. 10. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Tue 12. 10. 17:30–19:00 S11, A. Vodrážka
N_MPT/uM1bPH: Tue 12. 10. 19:15–20:45 S13, Tue 19. 10. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MPT/vMKL: Fri 19. 11. 15:30–17:00 K205, Fri 17. 12. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, A. Vodrážka
N_MPT/vMMO: Sat 13. 11. 11:30–13:00 M24, 14:00–15:30 M24, Sat 27. 11. 11:30–13:00 M24, Z. Chocholoušová
N_MPT/vM2PH: Fri 26. 11. 15:30–17:00 S13, Fri 10. 12. 13:45–15:15 S13, 15:30–17:00 S13, A. Vodrážka
N_MPT/vM3PH: Fri 12. 11. 17:15–18:45 E228, Fri 26. 11. 12:00–13:30 S26, 13:45–15:15 S26, A. Vodrážka - Prerequisites (in Czech)
- Zvládnutí základních pojmů z oblasti fungování trhu a dále přehled a orientace v současném mediální prostředí.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s odrazem vývoje společnosti v zájmu o jednotlivé mediatypy, zejména pak o tisk a Internet. Objasnit některé zásadní souvislosti zájmu publika o média v souladu se strukturální přeměnou společnosti, ukázat vliv médií na rozvoj moderních společností. Analyzovat příčiny poklesu zájmu o tisk v posledních letech a naznačit perspektivní vývoj mediálního trhu. V kontextu toho ukázat principy fungování tzv. hyperlokálních médií, hyperlokální žurnalistiky, procesu amaterizace žurnalistiky a vznik tzv. „občanské žurnalistiky“. Absolventi se seznámí s rolí a fungováním nejrůznějších subjektů moderního mediálního trhu, ať už se jedná o vydavatelské domy, mediální agentury apod. Porozumí smyslu pojmu cílová skupina a rozdílům v oslovování a komunikaci různých cílových skupin, rozdílům v komunikaci médií. Dále budou rozvinuty některé zásadní principy fungování vydavatelského managementu, mediálních a jiných subjektů na trhu, zásady mediálního plánování atd. Kurz si dále klade za cíl představit vybrané sociální funkce masových médií a sociálních důsledků vynálezu a rozšíření komunikačních technologií, stojících na prahu modernity. Toto by mělo být základem pro zvládnutí základů zpracování libovolného vydavatelského projektu (nebo mediálního projektu) absolventy tohoto předmětu.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). PŘEDNÁŠKA 1: Média a modernita I. PŘEDNÁŠKA 2: Perspektivy vývoje mediálního trhu ve světě a odraz pro vývoj v ČR PŘEDNÁŠKA 3: Internetové sítě, sociální sítě (Twitter, Facebook) nové formy mediální komunikace a propagace PŘEDNÁŠKA 4: Hyperlokální média, občanská žurnalistika (+ zadání semestrální práce) PŘEDNÁŠKA 5: Subjekty mediálního trhu a jejich funkce PŘEDNÁŠKA 6: Zadání semestrální práce PŘEDNÁŠKA 7: Licenční produkty PŘEDNÁŠKA 8: Mediální produkty, příprava a vzájemné interakce PŘEDNÁŠKA 9: Smluvní vztahy s mediálními subjekty PŘEDNÁŠKA 10: Mechanismy podpory prodeje PŘEDNÁŠKA 11: Marketing médií, analýza mediálního trhu, obchodní aktivity médií PŘEDNÁŠKA 12: Vyhodnocení výsledků studia + zápočet.
- Literature
- required literature
- Giddens, Anthony: Důsledky modernity. (Přeložil Karel Müller). Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. 195 s. ISBN 80-85850-62-1.
- Globalization, development and the mass media. Edited by Colin Sparks. London : SAGE Publications, 2007. 258 s. ISBN 978-0-7619-6162.
- McLuhan, Herbert Marshall: Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. (Přeložili Irena Přibylová - Martin Krejza). Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
- recommended literature
- THOMPSON, J. B.: Média a modernita – sociální teorie médií. (Přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum, 2004
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové metody: přednášky a cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: zápočet 3 kredity - shodné pro všechny typy studia; zpracování semestrální práce; obsahem bude bude popis mediálního projektu, jeho součástí a mechanismů. Vlastní téma projektu bude záležet na individuální volbě každého studenta. Forma projektu: esej o rozsahu do dvou tisíc slov. Smyslem přednášky je objasnit, které základní části musí každý mediální projekt nezbytně obsahovat.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (recent)