N_OM Obsahový marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radek Turčáni (cvičící)
Garance
Ing. Radek Turčáni
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_OM/cMPH: každé liché pondělí 17:30–18:14 S14, každé liché pondělí 18:15–19:00 S14, R. Turčáni
N_OM/pMPH: každé liché pondělí 15:45–16:29 S14, každé liché pondělí 16:30–17:15 S14 a každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 E304, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 E304, R. Turčáni
Předpoklady
Pro tento kurz nejsou stanoveny žádné předběžné podmínky. Student však musí rozumět základům marketingového plánování, komunikačního mixu a vedení kampaní.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je přivést studenty magisterského studia k hlubšímu pochopení tvorby moderních komunikačních kampaní přes zajímavé a pro zákazníky a spotřebitele hodnotné obsahy. Hlavním cílem je představení základní teorie programování webových stránek, fungování algoritmů, a tvorby obsahu nejenom webových stránek, ale obecně celých bloků kampaní pro co nejvyšší užitek a efektivitu pro firmu.
Neoddělitelnou součástí je také vyhodnocování KPI, výzkum úspěšnosti kampaní a navrhování lepších či pokročilejších řešení. V rámci tohoto konceptu bude student seznámen také s informacemi o engagement marketingu, či affiliate marketingu a budou bořeny mýty o placeném SEO jako hlavním prostředku pro vyhledávání klíčových slov.
Praktická část bude orientovaná na kreativní psaní, základní koncepty dobrého autorského psaní a hodnotného obsahu. Dále se bude soustředit na hodnoty klienta a tvorbu Value Proposition Canavas jako podkladu pro pochopení hodnot spotřebitelů a dále psaní vhodných textů v návaznosti na zjištěné hodnoty.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto předmětu bude mít student následující odborné znalosti a dovednosti:
- Pochopení tvorby marketingových kampaní v moderním internetovém prostředí v návaznosti na koncept IMC
- Pochopení úlohy klíčových slov již při plánování strategie podniku a dalšího marketingového směřování
- Schopnost plánovat obsahové kampaně a integrovat klíčová slova do IMC podniku
- Rozezná dobrý autorský obsah, ti, kteří projeví chuť pro copywriting tak také pochopení principů dobrého autorského psaní
- Pochopí technologické výhody internetu a také to, co znamená plánování Customer values přes metodu nazvanou Customer Value Canavas
Osnova
  • 1. Co znamená moderní marketing? Internet a jeho výhody pro marketing, engagement marketing
  • 2. Programování webových stránek a klíčová slova: proč jsou důležitá a jak je vytvořit?
  • 3. Obsahový marketing: představení pojmu, pozice v rámci IMC a komunikačního mixu, definice a cíle, budování teamu, obsahový šok
  • 4. Obsahový audit
  • 5. Persona jako základ pro konkrétní kampaně, Customer Value Proposition Canvas a tvorba obsahu pro konkrétní spotřebitele či zákazníky
  • 6. Strategie obsahového marketingu a tvorba obsahového kalendáře
  • 7. Typy obsahového marketingu a jejich účinnost/komunikační teorie, obsahová pyramida
  • 8. Taktiky obsahového marketingu: Storytelling, promoting a distributing content
  • 9. Affiliate marketing jako strategie pro obsah, spolupráce s partnery a influencery
  • 10. Content distribution mix: anebo jak úspěšně distribuovat obsah
  • 11. Měření úspěšnosti kampaní, metriky a obrácená pyramida KPI
  • 12. Etický aspekt obsahového marketingu, kvalita a pravdivost informací, ověření faktů
Literatura
    povinná literatura
  • SMITH, PR a Ze ZOOK. Marketing Communications. Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies. 7. vyd. London, New York, New Delhi: Kogan Page, 2020. ISBN 978 0 7494 9865 8.
  • PAPAGIANNIS, Nicholas. Effective SEO and Content Marketing. The ultimate guide for maximizing free web traffic. Indiana, Canada: Wiley, 2020. ISBN 978-1-119-62889-7.
  • DIAMOND, Stephanie. Content Marketing Strategies for Dummies. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons, 2016. ISBN 978-1-119-15463-1.
    doporučená literatura
  • OSTERWALDER, Alex et al. How to create products and services customers want. Get started with…Value Proposition Design. New Jersay, Canada: John Wiley & Sons, 2014. ISBN 978-1-118-97310-3.
  • KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 5.0: Technology for Humanity. New Jersay, Canada: Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66854-1
Výukové metody
Přednášky budou obsahovat teorii, ale také výběr praktických kampaní, vysvětlení a zamyšlení se nad nimi. Studenti budou vytvářet praktickou kampaň, ideálně pro konkrétní podnik/nebo živnost. Není ale nutností.
Praktická část je zaměřená na copywriting. Prvky úspěšného copywritingu. Výstupem je konkrétní text jakou součást seminární práce.
Metody hodnocení
Kurz má dvě formy zakončení:
První je závěrečná práce spolu s povinnými přílohami. Za práci studenti obdrží zápočet a zbývajících 50% známky.
Druhá je písemný test a druhých 50% známky. Výsledné hodnocení je součtem získaných bodů za oba výstupy.
Studenti pracují samostatně Povinná docházka je 75% pro denní formu studia, 50% pro externí formu studia. V případě ISP nebo ERASMUS studentů bude docházka nahrazená rozšířeným zpracováním závěrečné práce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2025.