B_PPM_1 Podnikový a personální management 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Babka, MBA (cvičící)
Ing. Milan Burša, MBA, M.Sc. (cvičící)
PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Předpoklady
Zvládnutí základů rozpočtování a porozumění kapitálové struktuře podniku Absolvování předmětů Podnikové finance a Finanční plánování 1a2, Základy marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku .Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu,obchodu a financí. Na to naváže dalším semestru (PPM2 II) řízení, jakosti, inovací, IS/IT a personálu. S ohledem na nedávnou světovou hospodářskou krizi byly do výuky začleněny nově i kapitoly řízení rizik a podniků v restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Osnova
  • Detailní osnova je uvedena v ML PPM1a PPM2
Literatura
    povinná literatura
  • Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011(vyjde v 11/2011)
    neurčeno
  • Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
  • Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
  • Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
  • Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
  • Havlíček, K.: Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
Výukové metody
Typ výuky, požadavky k ukončení : Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení.
Metody hodnocení
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Předmět je ukončen v ZS zápočtem formou krátkého pohovoru, v LS zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
Navazující předměty
Informace učitele
PPM1 a PPM2 studenti absolvují v posledních dvou semestrech bc studia a jsou svým pojetím klíčovými předměty pro úspěšné absolvování státní zkoušky studijního směru Management a marketing a Podnikové finance. Současně jsou PPM1 a PPM2 základem pro specializované předměty na mgr stupni (témata přednášek a soustředění PPM1 a PPM2 v bc studiu jsou následovány samostatnými předměty v mgr studiu).
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012.