VSFS:BA_BSeMC Bachelor Seminar MC - Informace o předmětu
BA_BSeMC Bachelor Seminar MC
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 0/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
- Garance
- Ing. Jiří Šnajdar
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Jan Peterec - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BA_BSeMC/cMCPH: každou lichou středu 12:15–12:59 E224, každou lichou středu 13:00–13:45 E224, K. Eliáš
- Předpoklady
- There are no prerequisites for this course.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Goal of the subject: to set a knowledge base for broad understanding of a modern marketing theory and methodology (incl. state of-the-arts concepts of drafting/wording,quoting,etc.) , which reflects the magister level of their Marketing Communications Studies. Consequently students should be able to create and draft Diploma thesis set up ( so called Assignement BT/DT) and rather independetly to draft and Introduction to their Bachelor,s work (Theses).Further more student will obtain competencies to work under the guidance of his/her Thesis leader and to meet requirement of the Bachelor,s Project 1 and Bachelor,s Project 2 subjects, in order to accopmlish them during the closing year of his/her studies.
- Osnova
- 1.Structure of the the Bachelor,s thesis set up ( Theme selection/modification ,processes and wording). 2.Methodology and methods for Bachelor,s work set up. 3.Information resources and datamaning. 4.Language style and specific wording. 5.Author,s ethics and quotations principles. 6.How to present my findigs and to close the Theses.
- Literatura
- povinná literatura
- Rozhodnutí rektorky č. 66/2009. Bakalářské a diplomové práce na VŠFS. 1. 10. 2009. Praha : VŠFS, o.p.s., 2009.
- Methodology of Compiling Bachelorś and Diploma Thesis for Students in Groups B12/N12.In:Methodological Guideline by the Vice-rector for Education and External Relations,No.4/2012-2013,16p.See:VŠFS IS/Documents.
- Appendix C of the Methodological Guideline of the Vice-Rector for Education and External Relations,see VŠFS IS/Documents,4p.
- Adams,K.-Brace,I.:Market and social research.Planning and using research tools and techniques.London: Kogan Page Ltd.,2006.ISBN: 0-7494-4377-4.
- doporučená literatura
- TICHÝ, J., NETOLICKÝ, V. Příprava, tvorba a hodnocení bakalářských a diplomových prací. (Studijní materiály IS VŠFS). Vyd. první. Praha : Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., v edici EUPRESS, 2009. 219 s. ISBN 978-80-7408-001-2.
- Výukové metody
- Seminars and group consultations(incl.individual student presenations).Minimal presence level is 75%.Students may get additional tasks, in order to prove their competencies during specific study period and to close successfully the above mentioned subject.
- Metody hodnocení
- Credit is being obtained against written OK from student,s Diploma thesis supervisor( Diploma thesis structure set up+ An introduction provided)to seminar,s lecturer.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Subject may be accomplished during permanent exam period( if agreed).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2015/BA_BSeMC