BA_BSeMC Bachelor Seminar MC

Vysoká škola finanční a správní
léto 2015
Rozsah
0/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Jiří Šnajdar
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Jan Peterec
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BA_BSeMC/cMCPH: každou lichou středu 12:15–12:59 E224, každou lichou středu 13:00–13:45 E224, K. Eliáš
Předpoklady
There are no prerequisites for this course.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Goal of the subject: to set a knowledge base for broad understanding of a modern marketing theory and methodology (incl. state of-the-arts concepts of drafting/wording,quoting,etc.) , which reflects the magister level of their Marketing Communications Studies. Consequently students should be able to create and draft Diploma thesis set up ( so called Assignement BT/DT) and rather independetly to draft and Introduction to their Bachelor,s work (Theses).Further more student will obtain competencies to work under the guidance of his/her Thesis leader and to meet requirement of the Bachelor,s Project 1 and Bachelor,s Project 2 subjects, in order to accopmlish them during the closing year of his/her studies.
Osnova
  • 1.Structure of the the Bachelor,s thesis set up ( Theme selection/modification ,processes and wording). 2.Methodology and methods for Bachelor,s work set up. 3.Information resources and datamaning. 4.Language style and specific wording. 5.Author,s ethics and quotations principles. 6.How to present my findigs and to close the Theses.
Literatura
    povinná literatura
  • Rozhodnutí rektorky č. 66/2009. Bakalářské a diplomové práce na VŠFS. 1. 10. 2009. Praha : VŠFS, o.p.s., 2009.
  • Methodology of Compiling Bachelorś and Diploma Thesis for Students in Groups B12/N12.In:Methodological Guideline by the Vice-rector for Education and External Relations,No.4/2012-2013,16p.See:VŠFS IS/Documents.
  • Appendix C of the Methodological Guideline of the Vice-Rector for Education and External Relations,see VŠFS IS/Documents,4p.
  • Adams,K.-Brace,I.:Market and social research.Planning and using research tools and techniques.London: Kogan Page Ltd.,2006.ISBN: 0-7494-4377-4.
    doporučená literatura
  • TICHÝ, J., NETOLICKÝ, V. Příprava, tvorba a hodnocení bakalářských a diplomových prací. (Studijní materiály IS VŠFS). Vyd. první. Praha : Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., v edici EUPRESS, 2009. 219 s. ISBN 978-80-7408-001-2.
Výukové metody
Seminars and group consultations(incl.individual student presenations).Minimal presence level is 75%.Students may get additional tasks, in order to prove their competencies during specific study period and to close successfully the above mentioned subject.
Metody hodnocení
Credit is being obtained against written OK from student,s Diploma thesis supervisor( Diploma thesis structure set up+ An introduction provided)to seminar,s lecturer.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Subject may be accomplished during permanent exam period( if agreed).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.