BA_NDA Netnography and Digital Anthropology

Vysoká škola finanční a správní
léto 2023
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BA_NDA/pMCPH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E307, každé liché pondělí 13:00–13:45 E307, každé liché pondělí 14:00–14:44 E307, každé liché pondělí 14:45–15:30 E307, G. Maiello
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Využití netnografické metody reprezentuje jednu z nejmodernějších forem marketingového a spotřebitelského výzkumu. Netnografie a digitální antropologie se protínají s jinými tradičními sociálně vědními disciplínami, jako jsou sociologie, antropologie, etnografie, geografie apod. Cílem předmětu je obeznámit studenty s vývojem digitální antropologie a pomocí netnografické metodologie je zasvětit do této disciplíny. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou schopni provést profesionální kvalitativní výzkum na základě on line dat a budou rozumět metodologii vytváření netnografické analýze pro firmy nebo pro výzkumné instituce.
Výstupy z učení
After completing the course, the student will be able to: - carry out a Netnographic research; - understand how to collect Social Media Data; - How to Discover and Make Meaning from Netnographic data; - Present and Pulish his Netnographic analysis.
Literatura
    povinná literatura
  • KOZINETS, Robert. Netnography. 3. vyd., London-Thousand Oaks: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-4470-7.
  • CAREY, James. Communication as Culture: Essays on Media and Society, 2. vyd., New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-98975-6.
    doporučená literatura
  • COULDRY, Nick. Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practices. Cambridge: Polity Press, 2012. ISBN 978-0-745-63920-8
  • CRESWELL, John. Research Design. Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 3. vyd., London: Sage 2009. ISBN 978-0761924425
  • ZUBOFF, Shoshana. The age of Surveillance Capitalism: The Fight for the Future at the New Frontier of Power. New York: PubblicAffairs. ISBN 978-1610395694.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2024, léto 2025.