BA_Adv Advertising

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BA_Adv/cMCPH: každou lichou středu 12:15–12:59 E304, každou lichou středu 13:00–13:45 E304, K. Eliáš
BA_Adv/pMCPH: každé sudé úterý 12:15–12:59 E304, každé sudé úterý 13:00–13:45 E304, každou sudou středu 12:15–12:59 E304, každou sudou středu 13:00–13:45 E304, K. Eliáš
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • Programme: THEORETICAL PART OF THE COURSE 1. Brief overview of advertising development in our country in the European and global context 2. Advertising as a specific tool of marketing communication: corporate communication of manufacturer/producer and seller/retailer - goals, means, media, advertising budget, marketing strategies of product life cycle. 3. Models of advertising functioning icl. Advertising effectiveness measurement. 4. Advertising strategy – segmentation, targeting and positioning: target audience groups and specificity of addressing them, advertising campaigns and their specificity 4.Branding ( brand,image,goodwill). 6. Creative advertising strategy – message, appeal, information, format, implementation PRACTICAL PART OF THE COURSE 7. Client´s brief – message, content, requirements: particular brief –assignment 1 – creative work for 5-member teams 8. Collective team presentation - assignment 1: teams will present as selected by teacher 9. - Collective team presentation - assignment 1: teams will present as selected by teacher 10. Client´s brief– assignment 2: teams will present as selected by teacher 11. Collective team presentation - assignment 2: teams will present as selected by the teacher 12. Collective team presentation - assignment 2: teams will present as selected by teacher 13. Final knowledge test
Literatura
    povinná literatura
  • • CLOW,K.E.-BAACK,D.:Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications.Pearson Prentice Hall 2010(5th ed.).ISBN - 10:0-13-815737-5
  • CLOSE,G.A.(ed.): Online Consumer Behavior:Theory and Research in Social Media, Advertising and E-tail.Taylor and Francis Ltd.(Routledge) 2011.ISBN : 978-1848729698.
    doporučená literatura
  • • PRIDE,W.M.-FERREL,O.C.:Marketing.South Western Cengage Learning 2010.ISBN-13:978-0-547-16747-3
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
All subject related study-books are also available in a limited amount in the VŠFS library (Vltavská st.,P5).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
a0.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.