N_PrEK Právo a etika v komunikaci

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
JUDr. Dušan Hebort, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Nečas, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Stanislav Nečas, CSc.
Katedra práva (FPSS, KP) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Hana Víchová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PrEK/pMMO: Út 8:45–9:29 M27, Út 9:30–10:15 M27, D. Hebort
N_PrEK/pMPH: Út 10:30–11:14 S32, Út 11:15–12:00 S32, S. Nečas
N_PrEK/uMPH: Út 11. 11. 14:00–15:30 S26, Út 25. 11. 15:45–17:15 S26, Út 2. 12. 14:00–15:30 S26, Út 9. 12. 15:45–17:15 S26, S. Nečas
N_PrEK/vMMO: Pá 17. 10. 15:30–17:00 M25, 17:15–18:45 M25, Pá 28. 11. 15:30–17:00 M27, 17:15–18:45 M27, D. Hebort
N_PrEK/vM2PH: Pá 26. 9. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, So 25. 10. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, S. Nečas
N_PrEK/vM3PH: Pá 7. 11. 13:45–15:15 S24, 15:30–17:00 S24, Pá 21. 11. 12:00–13:30 S21, 13:45–15:15 S21, S. Nečas
Předpoklady
Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit vztahy právních a etických norem a pojem etiky na pozadí marketingové komunikace.
Osnova
  • 1_Etika jako právní, sociologická a filosofická kategorie. Srovnání etiky a práva 2_Ochrana lidské osobnosti. Pojem osobní údaj 3_Ochrana osobnosti a média 4_Ochrana osobnosti a tiskové právo 5_Ochrana osobnosti a hromadné sdělovací prostředky 6_Média a autorská práva 7_Svoboda projevu, právo na informace 8_Hospodářská soutěž. Ochrana trhu proti nekalé soutěži 9_Tržní prostředí a korupce. Veřejné zakázky 10_Etika v reklamě, zákon o regulaci reklamy 11-Ochrana slabší strany vztahu. Etika ve spotřebitelských vztazích 12_Etika v humánní medicíně. Ochrana osobnosti v humánní medicíně.
Literatura
    povinná literatura
  • MATES, Pavel. Ochrana soukromí ve správním právu. Praha: Linde, 2006.
  • Náhradní obsah: MUNKOVÁ, J. Právo proti nekalé soutěži. C. H. Beck, 1999
    doporučená literatura
  • MATES, Pavel, JANEČKOVÁ, Eva, BARTLÍK, Václav. Ochrana osobních údajů. Praha: Leges, 2012. ISBN 978-80-87576-12-0
  • DEVÁTÝ, S. -- TOMAN, P. Ochrana dobré pověsti a názvu právnických osob Praha Linde 1999 80-7201-169-3
  • PUTNOVÁ,A., SEKNICKA ,P.: Etické řízení ve firmě, Grada, Praha 2007, 168 str. ISBN 978 80247 162 3
  • WINTER, F. Právo a reklama v praxi Praha Linde 2007 978-80-7201-654-9
  • MATES, Pavel. Ochrana korespondence a telekomunikace ve správním právu. Právní rozhledy. 2003, roč. 2003, č. 6, s. 281-285. ISSN 1210-6410. info
  • MATES, Pavel. Reklama a ochrana soukromí. Daňová a hospodářská kartotéka. 2003, roč. 2003, 14.-15., s. 140-144. ISSN 1210-6739. info
Výukové metody
Výklad s praktickými příklady a možností dotazů v průběhu výuky, důraz na interaktivitu a zaměření předmětu do praxe. Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zkouškou, která proběhne písemnou formou (závěrečný test s 60% správných odpovědí)).
Informace učitele
Právní předpisy: Usnesení Předsednictva ČSR č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod Zákon č. 46/2000 Sb., o právech a povinnostech při vydávání periodického tisku (Tiskový zákon), ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským (Autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách v informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (§ 11 a násl. a § 19b) Zákon č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (§ 44 a násl.) Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 132/2010 Sb. o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a o změně některých zákonů(zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání) Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.