VSFS:B_GMM Gender, média a marketing - Informace o předmětu
B_GMM Gender, média a marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Baslarová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_GMM/vMPH: So 15. 10. 14:00–15:30 E307, 15:45–17:15 E307, So 19. 11. 9:45–11:15 E401, 11:30–13:00 E401, Pá 2. 12. 17:30–19:00 E307, 19:15–20:45 E307, I. Baslarová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl představit základní přístupy k mediální a marketingové konstrukci gendru jako významné kategorie individuální a skupinové identity. Zabývá se jí ve vztahu k mediálním obsahům,materiální i nemateriální kultury, přičemž specifickou část představují nová média. Každý blok sezabývá teoretickou reflexí dané problematiky, představuje také empirická data a příklady z praxe.
- Výstupy z učení
- Student/ka bude po absolvování předmětu schopen: - analyzovat současné vědecké poznatky v oblasti genderu; - obohatit své znalosti v oblasti marketingu.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky – sociální konstrukce identit 2. Rodiny a jejich konstruovaný obraz 3. Dětství jako produkt 4. Lidská sexualita 5. Gender 6. Ti jiní…. 7. Globální sexuální průmysl 8. Teorie genderové nerovnosti 9. Genderově podmíněné násilí 10. Mýtus romantické lásky a genderové identifikace 11. Genderová socializace prostřednictvím reklamy 12. Heteronormativita, queer a jeho reprezentace v médiích
- Literatura
- povinná literatura
- Bačuvčík, Radim, ed. Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010. 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-904273-4-1.
- Slavíčková, Pavla, ed. Ženy-podnikatelky v minulosti a současnosti. Vydání první. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2016. 292 stran. ISBN 978-80-7422-508-6.
- Havlíková, Petra, ed. a Kvasnicová, Jana, ed. Sexistická reklama. První vydání. Brno: Nesehnutí, 2020. 197 stran. ISBN 978-80-87217-65-8.
- Švarcová, Markéta, Marková Volejníčková, Romana a Křížková, Alena. Podnikatelky?. Vydání první. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i, 2020. 199 stran. ISBN 978-80-7330-365-5.
- Knotková-Čapková, Blanka a kol. Gender v textu a obraznosti: představa, utopie, maska, sen a fantazie. Praha: Gender Studies, o.p.s., 2016. 190 stran. ISBN 978-80-86520-51-3.
- doporučená literatura
- Beard, Mary. Ženy a moc: manifest. Překlad Hana Ulmanová. Vydání první. Praha: Argo, 2020. 126 stran. ISBN 978-80-257-3347-9.
- Chytra, Zdeněk. Istanbulská úmluva a další doprovodné texty. V Praze: Adam Benjamin Bartoš ve spolupráci se spolkem Tradiční rodina z.s., 2019. 41 stran. Národovecká knihovnička; sešit č. 15. ISBN 978-80-88302-08-7.
- Co je to sexistická reklama?: katalog kritérií. Překlad Kristýna Pešáková. Druhé vydání. Brno: Nesehnutí, 2018. 31 stran. ISBN 978-80-87217-38-2.
- Dytrt, Zdeněk a kol. Ženy a management: kreativita, inovace, etika, kvalitativní management. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 174 s. ISBN 978-80-265-0150-3.
- Švaříčková-Slabáková, Radmila et al. Konstrukce maskulinní identity v minulosti a současnosti: koncepty, metody, perspektivy. Vyd. 1. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2012. 542 s. ISBN 978-80-7422-218-4.
- neurčeno
- Zikmund-Lender, Ladislav. Texty o (queer) reprezentaci, kultuře, vizualitě. Praha: Charlie, 2011. 48 s. Viz. ISBN 978-80-903904-8-5.
- Giddens, Anthony. Proměna intimity: sexualita, láska a erotika v moderních společnostech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. 215 s. ISBN 978-80-262-0175-5.
- Výukové metody
- Přednášky
- Metody hodnocení
- písemný test nebo esej na vybrané téma
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2022/B_GMM