VSFS:N_AMK Audit marketingové komunikace - Informace o předmětu
N_AMK Audit marketingové komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- PhDr. Martina Švecová, MSc
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Předpoklady
- Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi pro mediální plánování užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni vysvětlit kritéria výběru médií, vytvořit mediální a evaluační plán. Seznámí se ze základní filozofii mediálního plánování a proč je důležitá Post Buy analýza a kontrola úspěšnosti kampaní. Získané informace budou schopni využít k vytvoření reálného mediálního plánu komunikační kampaně včetně evaluace.
- Výstupy z učení
- Studenti budou schopni: - Rozumět českému mediálnímu trhu, vč. jeho vývojových trendů - Definovat technické parametry jednotlivých médií - Definovat základní terminologii mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního nákupu - Navrhnout mediální plán a s ohledem na IMC a cíle strategie společnosti - Vyhodnotit reklamní úspěšnost mediální kampaně a navrhovat alternativy změny
- Osnova
- Osnova přednášek:
- 1. Média a jejich postavení ve společnosti
- 2. Produkce mediální organizace
- 3. Publikum vs. Klient
- 4. Mediální produkt
- 5. Vliv médií v kontextu jejich využití v MKT kampaních
- 6. Média v kontextu marketingu a naopak
- 7. Marketingová strategie a mediální plánování
- 8. Mediální plán: základní metriky
- 9. Vytvoření mediálního plánu
- 10. Rozpočet
- 11. Realizace a vyhodnocení mediálního plánu
- 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně
- Literatura
- povinná literatura
- KELLEY Larry, Kim SHEEHAN and Donald W. JUGENHEIMER. Advertising Media Planning. 4th Ed. New York: Routledge, 2015. 352 p. ISBN 978-0-7656-4089-5.
- KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 6th edition. New York, 2017. ISBN 978-113-8689-152
- MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketing Plans: How to prepare them, how to profit from them. 8th edition. West Sussex, printed USA: Wiley, 2016. ISBN 9781119217138.
- doporučená literatura
- KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 5.0: Technology for Humanity. New Jersay, Canada: Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66854-1.
- DAN S., Kennedy. Magnetic Marketing: How to attract a flood of new customers that pay, stay and refer. USA: Forbes Books, 2018. ISBN 978-1-946633-74-3.
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány konkrétní příklady z praxe, videa i prezentace pro seznámení studenta s mediálním prostředím online i offline. Hlavním cílem je představení celé šíře médií a jejich technologických výhod a omezení při propagaci. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi a vytvoření zápočtové práce a to včetně výpočtů KPI využitých médií v kampaních. Povinná participace na seminářích alespoň ze 75%.
- Metody hodnocení
- Ukončení kurzu je zápočtem (z). Zápočet student získá za účast na hodinách - 75% v denním studiu, 50% v studiu kombinovaném a za tvorbu mediaplánu ve skupinách o max. 2 členech. V případě nižší účasti student vypracuje mediaplán samostatně, případně následuje pokyny vyučujícího. Další pokyny, včetně textů a informací o mediálním plánování jsou dostupné v IS v interaktivních sylabách a Studijních materiálech.
- Informace učitele
- Individuální studijní plán (ISP): Pro studenty s ISP, kteří nesplní minimální povinnou účast na přednáškách, je zpracují mediaplán a přílohy samostatně.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2022/N_AMK