B_IM Influencer marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2023
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
Nejsou požadování žádné předběžné znalosti ve vztahu k předmětu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu influencer marketing je zvládnutí základních principů komunikace na sociálních sítích s využitím influencerů s cílem dosáhnout vyšší návštěvnosti firemního webu či e-shopu a pozitivního vlivu na konverzi.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu influencer marketing student dokáže samostatně vytvořit obsah sdělení pro sociální sítě, který dokáže zaujmout, pobavit a přesvědčit, seznámí se základními technikami storytellingu, bude schopen monitorovat a efektivně vyhodnotit dění na sledovaných sociálních sítích. Dále získá schopnost identifikovat a najmout vhodného influencera k propagaci dané značky a vhodně a kreativně koncipovat společnou komunikaci značky s influencerem. Neméně důležitým výstupem je dolování dat i schopnost efektivně pracovat s metrikami úspěšnosti komunikace na sociálních sítích.
Osnova
  • 1. Influencer marketing jako součást moderní marketingové komunikace
  • 2. Influencer jako spolutvůrce strategie obsahového marketingu
  • 3. Identifikace, získání a zapojení influencera v době digitální komunikace
  • 4. Mikro influencer marketing
  • 5. Tvorba digitální marketingové strategie pro sociální sítě se zapojením influencerů
  • 6. Cíle, metrika a vyhodnocení dat marketingové kampaně se zapojením influencerů
  • 7. Psychologie přesvědčování
  • 8. Multimediální komunikační a reklamní formáty na sociálních sítích (video, podcast, blog, vlog, shoppable post)
  • 9. Digitální storytelling, storyboarding a kreativita
  • 10. Sociální dilema-etické aspekty využívání sociálních sítí
  • 11. Právní aspekty spolupráce s influencery
  • 12. Případové studie globálního a lokálního významu – analýza, vyhodnocení
Literatura
    povinná literatura
  • CIALDINI, Robert B., 2021. Influence, new and expanded: the psychology of persuasion. New and Expanded. New York: Harper Business. ISBN 978-0-06-293765-0.
    doporučená literatura
  • FRIER, Sarah, 2020. No Filter: The Inside Story of Instagram. New York: Simon & Schuster Paperbacks. ISBN 978-1-982143-17-6.
  • MILES, Jason, 2019. Instagram power: build your brand and reach more customers with visual influence. Second edition. New York: McGraw-Hill. ISBN 978-1-260-45330-0.
Výukové metody
Výukové metody při řízených skupinových konzultací zahrnují zážitkové učení – interaktivní přednášky – případové studie – analýzu textů se zaměřením na roli influencerů v marketingu sociálních sítí a na digitální ekonomiku. Semináře budou zaměřeny na implementaci nejaktuálnějších technik využívaných v marketingu s využitím influencerů a osvojení dovednosti pracovat s nástroji sociálních médií uplatňovaných v praxi.
Metody hodnocení
Minimální povinná docházka na řízených konzultacích je 75 % pro denní studenty a 50 % pro studenty v kombinovaném programu. Teprve poté je možné předložit seminární práci. Studenti, kteří nedosáhnou povinného rozsahu školní docházky budou požádání pedagogem o splnění dodatečných studijních povinností v rozsahu umožňujícím demonstrovat akademické dovednosti a požadované kompetence nezbytné pro úspěšné absolvování kurzu. Studenti získají zápočet za seminární práci se zaměřením na témata v rozsahu předmětu influencer marketing. Seminární práce bude předložena pedagogovi ke zhodnocení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, zima 2022, zima 2024.