VSFS:B_IM Influencer marketing - Informace o předmětu
B_IM Influencer marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2023
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- Nejsou požadování žádné předběžné znalosti ve vztahu k předmětu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu influencer marketing je zvládnutí základních principů komunikace na sociálních sítích s využitím influencerů s cílem dosáhnout vyšší návštěvnosti firemního webu či e-shopu a pozitivního vlivu na konverzi.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu influencer marketing student dokáže samostatně vytvořit obsah sdělení pro sociální sítě, který dokáže zaujmout, pobavit a přesvědčit, seznámí se základními technikami storytellingu, bude schopen monitorovat a efektivně vyhodnotit dění na sledovaných sociálních sítích. Dále získá schopnost identifikovat a najmout vhodného influencera k propagaci dané značky a vhodně a kreativně koncipovat společnou komunikaci značky s influencerem. Neméně důležitým výstupem je dolování dat i schopnost efektivně pracovat s metrikami úspěšnosti komunikace na sociálních sítích.
- Osnova
- 1. Influencer marketing jako součást moderní marketingové komunikace
- 2. Influencer jako spolutvůrce strategie obsahového marketingu
- 3. Identifikace, získání a zapojení influencera v době digitální komunikace
- 4. Mikro influencer marketing
- 5. Tvorba digitální marketingové strategie pro sociální sítě se zapojením influencerů
- 6. Cíle, metrika a vyhodnocení dat marketingové kampaně se zapojením influencerů
- 7. Psychologie přesvědčování
- 8. Multimediální komunikační a reklamní formáty na sociálních sítích (video, podcast, blog, vlog, shoppable post)
- 9. Digitální storytelling, storyboarding a kreativita
- 10. Sociální dilema-etické aspekty využívání sociálních sítí
- 11. Právní aspekty spolupráce s influencery
- 12. Případové studie globálního a lokálního významu – analýza, vyhodnocení
- Literatura
- povinná literatura
- CIALDINI, Robert B., 2021. Influence, new and expanded: the psychology of persuasion. New and Expanded. New York: Harper Business. ISBN 978-0-06-293765-0.
- doporučená literatura
- FRIER, Sarah, 2020. No Filter: The Inside Story of Instagram. New York: Simon & Schuster Paperbacks. ISBN 978-1-982143-17-6.
- MILES, Jason, 2019. Instagram power: build your brand and reach more customers with visual influence. Second edition. New York: McGraw-Hill. ISBN 978-1-260-45330-0.
- Výukové metody
- Výukové metody při řízených skupinových konzultací zahrnují zážitkové učení – interaktivní přednášky – případové studie – analýzu textů se zaměřením na roli influencerů v marketingu sociálních sítí a na digitální ekonomiku. Semináře budou zaměřeny na implementaci nejaktuálnějších technik využívaných v marketingu s využitím influencerů a osvojení dovednosti pracovat s nástroji sociálních médií uplatňovaných v praxi.
- Metody hodnocení
- Minimální povinná docházka na řízených konzultacích je 75 % pro denní studenty a 50 % pro studenty v kombinovaném programu. Teprve poté je možné předložit seminární práci. Studenti, kteří nedosáhnou povinného rozsahu školní docházky budou požádání pedagogem o splnění dodatečných studijních povinností v rozsahu umožňujícím demonstrovat akademické dovednosti a požadované kompetence nezbytné pro úspěšné absolvování kurzu. Studenti získají zápočet za seminární práci se zaměřením na témata v rozsahu předmětu influencer marketing. Seminární práce bude předložena pedagogovi ke zhodnocení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2023/B_IM