VSFS:B_KuPM Kulturní produkce a marketing - Informace o předmětu
B_KuPM Kulturní produkce a marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. et PhDr. Kateřina Rathouská Štroblová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_KuPM/pMPH: Čt 14:00–14:44 E004, Čt 14:45–15:30 E004, kromě Čt 31. 10. ; a Út 5. 11. 12:15–13:45 E007KC, K. Rathouská Štroblová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz poskytuje studentům příležitost prozkoumat propojení kreativity a podnikání v kulturním sektoru. Studenti se seznámí s tím, jak jsou na globálním trhu kulturní produkty vytvářeny, propagovány a konzumovány, včetně marketingových strategií. Prostřednictvím kombinace teoretických znalostí a rozvoje praktických dovedností kurz reflektuje průsečíky kulturních a kreativních odvětví a podnikání a vybavuje studenty znalostmi a dovednostmi, které jim umožní orientovat se ve složitém prostředí kulturního sektoru.
- Výstupy z učení
- Studenti se naučí analyzovat aktuální trendy, rozvíjet marketingové strategie a zkoumat dopad globalizace na kulturní produkci. Kurz podporuje kritické myšlení, kreativitu a pochopení role marketingu při utváření kulturního environmentu.
- Osnova
- 1. Úvod do kulturní produkce a marketingu
- 2. Autor - spotřebitel - publikum - klient
- 3. Značka a identita
- 4. Tvorba kulturního obsahu
- 5. Budgeting a finanční plánování
- 6. Mezikulturní marketingové strategie
- 7. Management a propagace kulturních akcí
- 8. Marketing sociálních médií
- 9. Kulturní etika a odpovědnost
- 10. Selfmanagement
- 11. Marketingové strategie pro kulturní organizace
- 12. Public a media relations v kulturním sektoru
- Literatura
- povinná literatura
- O´BRIEN, D. Kulturní politika - Management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno: Barrister & Principal, 2015.
- doporučená literatura
- SVOBODA, F. Ekonomika kultury. Brno: Masarykova univerzita, 2020
- POELL, T.; NIEBORG, D.; DUFFY, B. Platforms and Cultural Production. Cambridge: Polity Press, 2021
- BAČUVČÍK, R. Marketing kultury. Neratovice: Verbum, 2012
- SVOBODA, F. Ekonomika kultury. Brno: Masarykova univerzita, 2020.
- GELBRICH, K.; MÜLLER, S. Cross-Cultural Consumer Behavior. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2023
- SMOLÍKOVÁ, M. Management umění, Praha: VŠUP, 2008
- DIAMOND, J. Business and Marketing across Cultures. New York: Sage Publications, 2023
- neurčeno
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada, 2010
- Výukové metody
- přednášky, diskuse, nácvikové aktivity
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem: 1. povinná a aktivní účast na seminářích - 80 %
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_KuPM