KNIHOVÁ, Ladislava. The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech (The Best Marketing is Education: Are customers open to educational content aka education-based marketing in data). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2022, XXVII, No 4, p. 12-13. ISSN 1211-5622.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech
Name in Czech The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech
Name (in English) The Best Marketing is Education: Are customers open to educational content aka education-based marketing in data
Authors KNIHOVÁ, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2022, 1211-5622.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Odkaz na text výsledku
RIV identification code RIV/04274644:_____/22:#0000919
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) edukační marketing; edukační obsah; MML-TGI; průřezová analýza; vzdělávání zákazníků
Keywords in English education-based marketing; educational content; MML-TGI; cross-sectional analysis; customer education
Tags AR 2022-2023, edukační marketing, obsahový marketing, odmeny_2023, POZNÁMKA, RIV_2023, xJ5
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 22/2/2023 10:05.
Abstract
Již v roce 1991 ve své prezentaci NeXT marketing strategy Steve Jobs citoval myšlenku marketingového guru jménem Regis McKenna "Nejlepší marketing je vzdělávání". Je to již tři desetiletí, a tak je vhodné si položit otázku, nakolik jsou lidé v současnosti přístupni vzdělávacímu obsahu jako součásti marketingového sdělení. Které věkové a vzdělanostní skupiny jsou nejvhodnějšími segmenty pro zacílení edukačního obsahu? A jak je to s jejich postojem k reklamě? Aktuální data za rok 2021 pro tento výzkum poskytla společnost Median s.r.o. v rámci výzkumu MML-TGI.
Abstract (in English)
As early as 1991, in his NeXT marketing strategy presentation, Steve Jobs quoted the idea of a marketing guru named Regis McKenna "The best marketing is education". It's been three decades now, so it's worth asking the question of how open people are today to educational content as part of marketing messages. Which age and education groups are the most appropriate segments to target with educational content? And what about their attitudes towards advertising? The latest 2021 data for this research was provided by Median Ltd. as part of the MML-TGI research.
PrintDisplayed: 4/5/2024 21:59