d 2022

Asertivita a řešení konfliktů manažerem

EISEL, Juraj

Základní údaje

Originální název

Asertivita a řešení konfliktů manažerem

Název česky

Asertivita a řešení konfliktů manažerem

Název anglicky

Assertiveness and conflict resolution by the manager

Autoři

Vydání

2022

Další údaje

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Asertivita, agresivita, pasivita, komunikace, konflikty, manažer.

Klíčová slova anglicky

Assertiveness, aggressiveness, passivity, communication, conflicts, manager.

Štítky

Změněno: 11. 1. 2023 09:20, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Anotace

V originále

V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují.

Česky

V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují.

Anglicky

In current practice, communication represents the basic connecting link between people. It has become the essence of all interpersonal relationships, a part of every common human activity. It also has an irreplaceable role in the company management process. Communication is created as a relationship between at least two subjects who know about each other and together subjectively share, experience and react to a certain objective situation. The object of communication is then how they reflect and solve this situation, how they react to it together.