d 2022

Asertivita a řešení konfliktů manažerem

EISEL, Juraj

Basic information

Original name

Asertivita a řešení konfliktů manažerem

Name in Czech

Asertivita a řešení konfliktů manažerem

Name (in English)

Assertiveness and conflict resolution by the manager

Authors

Edition

2022

Other information

Type of outcome

Popularizing texts and activities

Field of Study

50300 5.3 Education

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

Asertivita, agresivita, pasivita, komunikace, konflikty, manažer.

Keywords in English

Assertiveness, aggressiveness, passivity, communication, conflicts, manager.
Changed: 11/1/2023 09:20, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují.

In Czech

V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují.

In English

In current practice, communication represents the basic connecting link between people. It has become the essence of all interpersonal relationships, a part of every common human activity. It also has an irreplaceable role in the company management process. Communication is created as a relationship between at least two subjects who know about each other and together subjectively share, experience and react to a certain objective situation. The object of communication is then how they reflect and solve this situation, how they react to it together.