EISEL, Juraj. Asertivita a řešení konfliktů manažerem (Assertiveness and conflict resolution by the manager). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Asertivita a řešení konfliktů manažerem
Name in Czech Asertivita a řešení konfliktů manažerem
Name (in English) Assertiveness and conflict resolution by the manager
Authors EISEL, Juraj.
Edition 2022.
Other information
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) Asertivita, agresivita, pasivita, komunikace, konflikty, manažer.
Keywords in English Assertiveness, aggressiveness, passivity, communication, conflicts, manager.
Tags AR 2022-2023
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 11/1/2023 09:20.
Abstract
V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují.
Abstract (in Czech)
V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují.
Abstract (in English)
In current practice, communication represents the basic connecting link between people. It has become the essence of all interpersonal relationships, a part of every common human activity. It also has an irreplaceable role in the company management process. Communication is created as a relationship between at least two subjects who know about each other and together subjectively share, experience and react to a certain objective situation. The object of communication is then how they reflect and solve this situation, how they react to it together.
PrintDisplayed: 13/5/2024 17:28