EISEL, Juraj. Modelové situace - ZVLÁDÁNÍ OBTÍŽNÝCH SITUACÍ V KOMUNIKACI (Model situations - MANAGING DIFFICULT SITUATIONS IN COMMUNICATION). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Modelové situace - ZVLÁDÁNÍ OBTÍŽNÝCH SITUACÍ V KOMUNIKACI
Name in Czech Modelové situace - ZVLÁDÁNÍ OBTÍŽNÝCH SITUACÍ V KOMUNIKACI
Name (in English) Model situations - MANAGING DIFFICULT SITUATIONS IN COMMUNICATION
Authors EISEL, Juraj.
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) Komunikace, efektivní komunikace, emoce, dotazování, zvládnutí nesouhlasu a námitek, konflikty, poskytování zpětné vazby, kritika
Keywords in English Communication, effective communication, emotions, questioning, handling disagreements and objections, conflicts, giving feedback, criticism
Tags AR 2022-2023
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 11/1/2023 12:56.
Abstract
Ústní forma vnitřní komunikace v organizaci se uskutečňuje tváří v tvář mezi jedinci, ať už formou porad, konferencí, ale i vzdělávacích akcí, v rámci pracovních skupin, atd. Tato forma se podílí na výsledku mezilidské interakce. Možnost ovlivnit výsledek pomocí dotazování, upřesňování a ověřování je velmi důležitým prvkem podílejícím se na výsledku. Způsob vertikální komunikace mezi nadřízeným a podřízenými je ovlivněn jeho řídícím stylem. Komunikační dovednosti manažera tvoří základní stavební kámen jeho práce. Teoretická znalost této dovednosti a její praktické využití ovlivňuje spokojenost podřízených pracovníků. Komunikace jako proces sdělování či předávání informací je zásadním tématem, díky kterému můžeme lépe chápat složitost mezilidských vztahů. „Není možné nekomunikovat.“
Abstract (in English)
The oral form of internal communication in the organization takes place face to face between individuals, either in the form of meetings, conferences, but also in educational events, within work groups, etc. This form contributes to the result of interpersonal interaction. Being able to influence the outcome through questioning, refinement and validation is a very important element contributing to the outcome. The way of vertical communication between a superior and subordinates is influenced by his management style. A manager's communication skills form the basic building block of his work. Theoretical knowledge of this skill and its practical use affects the satisfaction of subordinate workers. Communication as a process of communicating or passing on information is a fundamental topic, thanks to which we can better understand the complexity of interpersonal relationships. "It's impossible not to communicate."
PrintDisplayed: 12/5/2024 17:20