PETRŮ, Naděžda. Kdo umí, ten učí (He who can, he teaches). Praha: MF Dnes, 2022, p. 10-11. Speciál. ISSN 1210-1168.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kdo umí, ten učí
Name in Czech Kdo umí, ten učí
Name (in English) He who can, he teaches
Authors PETRŮ, Naděžda.
Edition Praha, p. 10-11, 2 pp. Speciál, 2022.
Publisher MF Dnes
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University of Finance and Administration
ISSN 1210-1168
Keywords (in Czech) Ekonomika a management, řízení podniku, hostovské přednášky
Keywords in English Economics and management, business management, guest lectures
Tags AR 2022-2023
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 27/1/2023 09:13.
Abstract
Platí, že KDO UMÍ, TEN U NÁS UČÍ. 76 % pedagogů jsou odborníci na řízení podniku z praxe s akademickým titulem. Za všechny jedno vyjádření studenta: „Tak tohle byla naprostá bomba, setkal jsem se s lidmi, kteří dokáží energicky, věcně a zajímavě přednášet. Aktivně zapojují celou třídu (což mám hrozně rád, když to je dialog a ne monolog), většinu problémů jsme rozebírali hlavně po praktické stránce (což je taky úžasné) a předměty byly vedeny tak, abychom to pochopili a ne se to slepě "našprtali"… Jak lze prokázat spokojenost studentů? Třeba i tím, že vyjádří spoji úctu dvoupatrovým dortem při příležitosti pedagogových narozenin
Abstract (in English)
635 / 5 000 Výsledky překladu Výsledek překladu It is true that WHO CAN TEACH WITH US. 76% of educators are business management experts from practice with an academic degree. One student's statement for all: "Well, this was an absolute bomb, I met people who can give energetic, substantive and interesting lectures. They actively involve the whole class (which I really like when it's a dialogue and not a monologue), we discussed most of the problems mainly from a practical point of view (which is also amazing) and the subjects were conducted in such a way that we understood it and did not blindly "go nuts" … How can student satisfaction be demonstrated? For example, by showing respect to the union with a two-tiered cake on the occasion of the teacher's birthday
PrintDisplayed: 13/5/2024 21:53