HES, Aleš. Impacts of globalization on the behaviour of young consumers. Online. In Tomas Kliestik. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. 1. vyd. Žilina (SR): UNIVERSITY OF ZILINA, The Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics., 2022, s. 409-416. ISBN 978-80-8154-332-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Impacts of globalization on the behaviour of young consumers
Název česky Dopady globalizace na chování mladých spotřebitelů
Autoři HES, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Žilina (SR), GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES, od s. 409-416, 8 s. 2022.
Nakladatel UNIVERSITY OF ZILINA, The Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/22:#0000949
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-8154-332-6
Klíčová slova česky globalizace; korporátní podniky; spotřebitelské chování; krize; začlenění; generace Z
Klíčová slova anglicky globalization; corporate enterprises; consumer behaviour; crisis; incorporation; generation Z
Štítky AR 2022-2023, odmeny_2023, RIV_2023, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 9. 3. 2023 07:38.
Anotace
Globalization has developed the interconnection of national economies and has become an effective platform in the development of international trade. At the current time, when the world is recovering from the effects of the COVID 19 pandemic and the current political-military crisis between Russia and Ukraine, it can be expected that changes in consumer behavior will occur in Europe. The increase in consumer goods inflation and high energy prices will be a clear cause of this. The article tries to find realistic ways to minimize the negative effects of the current global crisis of international trade on the needs and interests of young consumers based on a complex analytical consideration. The main methods used are a structured analysis of real facts regarding the impact of globalization on national economic interests and the behavior of consumers from generation Z, as well as a cognitive description of the facts, as well as synthesis methods, logical and deductive procedures in order to verify the proposed paths leading to the minimization of the impact of globalization on consumer behavior. The article will present the consequences of the current global crises on the national economy of the Czech Republic and their influence on the change in the behavior of young consumers of generation Z and will provide general recommendations for mitigating the negative effects of the current global trade crisis on the surveyed consumers.
Anotace česky
Globalizace rozvinula propojení národních ekonomik a stala se účinnou platformou v rozvoji mezinárodního obchodu. V současné době, kdy se svět vzpamatovává z dopadů pandemie COVID ´19 a s aktuální politicko-vojenské krize mezi Ruskem a Ukrajinou, lze očekávat, že v Evropě nastanou změny v chování spotřebitelů. Zvýšení inflace u spotřebního zboží a vysoké ceny energií tomu budou jasnou příčinnou. Článek se pokouší na základě komplexní analytické úvahy nalézt reálné cesty s cílem minimalizovat negativní dopady současné globální krize mezinárodního obchodu na potřeby a zájmy mladých spotřebitelů. Hlavními použitými metodami jsou strukturovaná analýza reálných skutečností, týkajících se dopadů globalizace na národní ekonomické zájmy a na chování spotřebitelů z generace Z, dále kognitivní popis faktů, jakož i metody syntézy, logické a deduktivní postupy za účelem prověření navržených cest vedoucí k minimalizaci dopadů globalizace na chování spotřebitelů. Článek představí důsledky současných globálních krizí na národní ekonomiku České republiky a jejich vliv na změnu v chování mladých spotřebitelů generace Z a poskytne obecné doporučení na zmírnění negativních dopadů současné krize globálního obchodu na zkoumané spotřebitele.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 16:17