PÍSAŘ, Přemysl, Václav KUPEC, Zdeněk BRABEC a Naděžda PETRŮ. PERFORMANCE MANAGEMENT OF PROGRAMMATIC ADVERTISING THROUGH CONTROLLING. In IV INTERNATIONAL CONFERENCE INTERNATIONAL LAB FOR INNOVATIVE SOCIAL RESEARCH (ILIS). 2023. ISBN 978-80-7408-261-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PERFORMANCE MANAGEMENT OF PROGRAMMATIC ADVERTISING THROUGH CONTROLLING
Název česky ŘÍZENÍ VÝKONU PROGRAMOVÉ REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM CONTROLLINGU
Autoři PÍSAŘ, Přemysl, Václav KUPEC, Zdeněk BRABEC a Naděžda PETRŮ.
Vydání IV INTERNATIONAL CONFERENCE INTERNATIONAL LAB FOR INNOVATIVE SOCIAL RESEARCH (ILIS), 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-7408-261-0
Klíčová slova česky Řízení výkonnosti; Internetová reklama; Programatická reklama
Klíčová slova anglicky Performance Management; Online Advertising; Programmatic Advertising
Štítky AR 2022-2023
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Změněno: 8. 6. 2023 13:07.
Anotace
Programmatic advertising is becoming a popular product for online media buyers and an important part of modern marketing. Unfortunately, the demand for digital advertising channels is high, and this environment is stimulating rapid increases in the price of online advertisements. The present study examined this issue in the Czech Republic using the Association for Internet Progress (SPIR) data for Q4 2021 on a research sample of 270,250 records of online advertisements. In the first phase of the study, the sample was analyzed using statistical and mathematical methods. Based on the findings obtained and the method of regression analysis, a model was developed for the dependent variable Cost Per Thousand (CPT). In the second phase of the study, the knowledge gained was used to develop a financial controlling model, which was experimentally tested on n=31 advertisers. The goal of the financial controlling was to improve efficiency of online advertisement and decrease CPT. This experimental testing found that advertisers commonly do not use any tools to optimize online advertisement performance. By implementing and actively using the financial controlling model, online advertisement performance increased on average 10-25% (meaning that CPT decreased).
Anotace česky
Programatická reklama se stává oblíbeným produktem kupujících online médií a důležitou součástí moderního marketingu. Bohužel poptávka po digitálních reklamních kanálech je vysoká a toto prostředí podněcuje rychlý růst cen online reklamy. Předkládaná studie zkoumala tuto problematiku v České republice pomocí dat Asociace pro internetový pokrok (SPIR) za 4. čtvrtletí 2021 na výzkumném vzorku 270 250 záznamů online reklamy. V první fázi studie byl vzorek analyzován pomocí statistických a matematických metod. Na základě získaných poznatků a metody regresní analýzy byl vyvinut model pro závisle proměnnou náklady na tisíc (CPT). Ve druhé fázi studie byly získané poznatky využity k vytvoření modelu finančního controllingu, který byl experimentálně testován na n=31 inzerentech. Cílem finančního controllingu bylo zvýšit efektivitu online reklamy a snížit CPT. Toto experimentální testování zjistilo, že inzerenti běžně nepoužívají žádné nástroje k optimalizaci výkonu online reklamy. Zavedením a aktivním používáním modelu finančního controllingu se výkonnost online reklamy zvýšila v průměru o 10-25 % (to znamená, že CPT poklesla).
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 22:19