KNIHOVÁ, Ladislava and Aleš HES. Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace (The transformation of the Czech marketing environment, or the power of digitization). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2023, XXVIII, No 2, p. 6-8. ISSN 1211-5622.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace
Name in Czech Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace
Name (in English) The transformation of the Czech marketing environment, or the power of digitization
Authors KNIHOVÁ, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Aleš HES (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2023, 1211-5622.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50802 Media and socio-cultural communication
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/23:#0001005
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) Marketing, komunikace, digitalizace, umělá inteligence, marketingové prostředí
Keywords in English Marketing; communication; digitization; artificial intelligence; marketing environment
Tags AR 2022-2023, odmeny_2023, RIV_2024, xJ5
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 19/2/2024 09:06.
Abstract
Digitalizace marketingového průmyslu vyvolala revoluci ve způsobu, jakým podniky propagují své produkty a služby. Dříve nepředstavitelné digitální nástroje umožňují budování značky a vztahů se zákazníky na zcela nové úrovni. V České republice se tato transformace zpočátku prosazovala pomaleji, ale poslední trendy naznačují, že naše země rychle dohání původní ztrátu. Digitalizace nabízí řadu výhod pro firmy, které chtějí uspět v digitálním věku, a to od dokonalejšího zacílení na zákazníky až po jejich intenzivnější angažovanost.
Abstract (in English)
The digitalization of the marketing industry has revolutionized the way businesses promote their products and services. Previously unimaginable digital tools allow brand building and customer relationships to a whole new level. In the Czech Republic, this transformation took place more slowly at first, but the latest trends indicate that our country is quickly catching up with the initial loss. Digitization offers a number of benefits for businesses that want to succeed in the digital age, from better customer targeting to increased customer engagement.
PrintDisplayed: 9/5/2024 06:21