J 2023

HOW GERMAN SUPPORTS REGIONAL RAILWAY TRAINSPORT: CASE STUDY OF 9 EUR TICKET AND 49 EUR TICKET

KLOPPENBURG, Wolfgang a Petr WAWROSZ

Základní údaje

Originální název

HOW GERMAN SUPPORTS REGIONAL RAILWAY TRAINSPORT: CASE STUDY OF 9 EUR TICKET AND 49 EUR TICKET

Název česky

JAK NĚMECKO PODPORUJE REGIONÁLNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU: PŘÍPADOVÁ STUDIE 9 EUROVÉ A 49 EUROVÉ JÍZDENKY

Autoři

KLOPPENBURG, Wolfgang a Petr WAWROSZ

Vydání

Mladá veda/Young science, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, 2023, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50203 Industrial relations

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

9 Euro Ticket, regional railway transport, Germany, passenger numbers, regionalization funds, 49 Euro-Ticket (Deutschlandticket)

Klíčová slova anglicky

9 Euro Ticket, regional railway transport, Germany, passenger numbers, regionalization funds, 49 Euro-Ticket (Deutschlandticket)

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 7. 2023 09:16, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Due to Covid 19 regional railway transport in Germany faced a decline in passenger demand. The volume of passengers in million passenger-kilometer dropped from 102,026 in 20219 to 58,822 in 2020 and stays at this level in the next year. Even the end of the pandemic in the first half of 2022 did not lead to the reserve trend in passenger numbers development. Many railway companies faced big losses due to the decline and asked for some form of help. German government therefore introduced the so-called 9-Euro-Ticket in the months of June, July and August 2022. It was the monthly ticket costed 9 EUR valid in regional transport in the mentioned months. The government further increased its support of regional transport by 2,5 billion EUR to cover all costs with increasing numbers of passengers who did not pay the full price of their travel. The ticket can be seen as a success – 52 million of them were sold. The article analyzes the development of passenger’s numbers in months when the ticket was introduced, mentions some problems connected with high numbers of passengers and also discusses what happened in the period after the validity of the ticket, namely concentrates on the so-called Deutschlandticket that costs 49 EUR per month and is valid in months from May to August 2023.

Česky

Regionální železniční doprava v Německu v důsledku pandemie Covid 19 zažila pokles cestujících – jejich počet měřený v miliónech osob-kilometrů poklesl ze 102,026 v roce 2019 na 58,822 a na této úrovni se pohyboval i v následujícím roce. Mnoho železničních společností v důsledku daného vývoje utrpěly ztrátu a žádaly vládu o pomoc. Německá vláda zavadla proto tzv. 9eurový lístek. Jednalo se o měsíčný lístek na železniční dopravu, který stál 9 euro a bylo možno jej zakoupit v měsících červen, červenec a srpen 2023. Na tento lístek šlo jezdit jakýmkoliv vlakem regionální železniční v Německu. Vláda dále poskytla na podporu železniční dopravy částku 2,5 mld. EUR. Zavedení lístku lze hodnotit jako úspěch – celkem jich bylo prodáno 52 miliónů. Článek analyzuje, jak zavedení lístku ovlivnilo počet cestujících, zmiňuje některé problémy, které byly se zavedením lístku spojeny, a vývoj po skončení platnosti lístku včetně zavedení nového měsíčního lístku od května 2023, který stojí 49 EUR.

Přiložené soubory