KLOPPENBURG, Wolfgang. The Employment Situation in German Railway Companies and Their Financial Performance. Online. In Marija van Viegen. Proceedings of The 6th International Conference on Advanced Research in Management, Business and Finance. Vilnius: Diamond Scientific Publishing, 2023, p. 21-38. ISBN 978-609-485-416-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Employment Situation in German Railway Companies and Their Financial Performance
Name in Czech Situace v oblasti zaměstnanosti v německých železničních společnostech a jejich finanční výkonnost
Authors KLOPPENBURG, Wolfgang (276 Germany, guarantor, belonging to the institution).
Edition Vilnius, Proceedings of The 6th International Conference on Advanced Research in Management, Business and Finance, p. 21-38, 18 pp. 2023.
Publisher Diamond Scientific Publishing
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Lithuania
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/23:#0001029
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-609-485-416-3
Keywords (in Czech) Německá železniční reforma; německé regionální železniční společnosti; dělnictvo; dělnictvo produktivita
Keywords in English German railway reform; German regional rail companies; labor staff; labor productivity
Tags AR 2023-2024, dle RR 2016, RIV_2024, xD2
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 14/2/2024 09:09.
Abstract
The article investigates how personnel costs and employment situation in the railway sector affect the financial performance of the main railway companies operating in the German railway sector, specifically in regional transport. It shows analyzing companies´ annual reports and other publicly available data that most companies face a lack of qualified operating staff, that their personnel cost annually increased but labor productivity has been reduced. The shortage of available employees is the main obstacle to new transport contracts or even to continuing existing activities. The only solution is to train new train drivers, customer service representatives, operations planners, control center staff and other personnel which can lead to a much better availability of operational staff at the railway companies. The power of labor unions including the possibility to affect wage negotiations should be reduced. The German railway reform enabled many companies to enter the passenger railway market, leading to an increase in the number of passengers, better customer services and other improvements. However other positive development can be achieved only if personnel cost and employment structure do not threaten the profitability and positive financial performance of railway companies.
Abstract (in Czech)
Článek zkoumá, jak jsou personální náklady a zaměstnanost v železničním sektoru ovlivnit finanční výkonnost hlavních železničních společností působících v Německu železničního sektoru, konkrétně v regionální dopravě. Ukazuje analýzu ročních společností zprávy a další veřejně dostupné údaje, které většina společností čelí nedostatku kvalifikovaných provozních zaměstnanců, že jejich osobní náklady se každoročně zvyšovaly, ale produktivita práce byla snížena. Nedostatek dostupných zaměstnanců je hlavní překážkou nových přepravních zakázek nebo dokonce pokračovat ve stávající činnosti. Jediným řešením je vyškolit nové strojvedoucí, zástupci zákaznických služeb, plánovači operací, zaměstnanci řídicího centra a další pracovníci což může vést k mnohem lepší dostupnosti provozního personálu u železničních společností. The pravomoc odborů včetně možnosti ovlivnit vyjednávání o mzdách by měla být omezena. Německá železniční reforma umožnila mnoha společnostem vstoupit na trh osobní železniční dopravy, vedoucí ke zvýšení počtu cestujících, lepším zákaznickým službám a dalším vylepšení. Dalšího pozitivního vývoje však lze dosáhnout pouze v případě personálních nákladů a struktura zaměstnanosti neohrožují ziskovost a pozitivní finanční výkonnost železničních společností.
PrintDisplayed: 2/5/2024 13:30