FIALA, Petr a Renata MAJOVSKÁ. Strategic customer behavior in revenue management systems. Online. In Nemec R., Chytilova L. Proceedings of the 15th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2023. 1st ed. Ostrava: VSB-Technical University of Ostrava, 2023, s. 52-60. ISBN 978-80-248-4687-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.31490/9788024846873.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategic customer behavior in revenue management systems
Název česky Strategic customer behavior in revenue management systems
Autoři FIALA, Petr (203 Česká republika, garant) a Renata MAJOVSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1st ed. Ostrava, Proceedings of the 15th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2023, od s. 52-60, 9 s. 2023.
Nakladatel VSB-Technical University of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Odkaz na sborník
Kód RIV RIV/04274644:_____/23:#0001045
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-248-4687-3
ISSN 2570-5776
Doi http://dx.doi.org/10.31490/9788024846873
Klíčová slova česky revenue management systems; strategic customer; modeling; discrete choice; substitution
Klíčová slova anglicky revenue management systems; strategic customer; modeling; discrete choice; substitution
Štítky AR 2023-2024, RIV_2024, xD1
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Změněno: 16. 11. 2023 08:44.
Anotace
Revenue management is the art and science of predicting customer demand in real time and optimizing the price and availability of products according to demand. What is new in revenue management is not the demand management decisions themselves, but rather the way in which these decisions are made. The real innovation in revenue management lies in the way decisions and information systems are made. Revenue management systems collect information and make decisions based on it, using modelling of ongoing processes. A significant opportunity is in modelling approaches. Conventional modelling approaches assume that customers are passive and not involved in any decision-making processes. This simplification is often unrealistic for many practical problems. In response, there has been interest in incorporating strategic customer behavior in recent years. This paper presents network management models with consumer demand for multiple products and intertemporal substitutions. The models are based on linear programming approximations with Data Envelopment Analysis methods.
Anotace česky
Řízení příjmů je umění a věda o předvídání poptávky zákazníků v reálném čase a optimalizaci ceny a dostupnosti produktů podle poptávky. Novinkou v oblasti revenue managementu nejsou samotná rozhodnutí o řízení poptávky, ale spíše způsob, jakým jsou tato rozhodnutí přijímána. Skutečná inovace v řízení příjmů spočívá ve způsobu rozhodování a informačních systémech. Systémy řízení příjmů shromažďují informace a na jejich základě přijímají rozhodnutí s využitím modelování probíhajících procesů. Významnou příležitostí jsou přístupy k modelování. Konvenční přístupy k modelování předpokládají, že zákazníci jsou pasivní a nejsou zapojeni do žádných rozhodovacích procesů. Toto zjednodušení je pro mnoho praktických problémů často nereálné. V reakci na to se v posledních letech objevuje zájem o zahrnutí strategického chování zákazníků. Tento článek představuje modely řízení sítě s poptávkou spotřebitelů po více produktech a intertemporálními substitucemi. Modely jsou založeny na aproximacích lineárního programování metodami Data Envelopment Analysis.
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 22:17