C 2023

Fiskální aspekty determinující vztahy mezi ekonomickými subjekty v České republice a Polsku

FARKAČOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Fiskální aspekty determinující vztahy mezi ekonomickými subjekty v České republice a Polsku

Název česky

Fiskální aspekty determinující vztahy mezi ekonomickými subjekty v České republice a Polsku

Název anglicky

Fiscal aspects determining relations between economic entities in the Czech Republic and Poland

Autoři

FARKAČOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Wrocław, Ekonomiczne, zarządcze i społeczno-kulturowe wymiary relacji polsko-czeskich, od s. 262-270, 9 s. 2023

Nakladatel

Wydawnictvo Universytetu Ekonomiczenego we Wrocławiu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/04274644:_____/23:#0001055

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-83-67400-66-4

Klíčová slova česky

Fiskální aspekty

Klíčová slova anglicky

Fiscal aspects

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2024 10:40, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Cílem článku je vymezit dopady fiskálních aspektů, které determinují chování ekonomických subjektů (obzvláště firem a domácností) v České republice a v Polsku a dále vymezit vedlejší efekty, ke kterým v důsledku těchto fiskálních aspektů dochází. V globálním porovnání obě analyzované země vykazují podobnost v oblasti nákladů práce i DPH. Tedy aspektů, které primárně ovlivňují motivaci podniků k pokračování podnikatelské činnosti v dané zemi. Obě analyzované země jsou exportně orientované a jejich fiskální politiky vykazují obdobné rysy, které nezpůsobují zásadní vedlejší efekty. Krátkodobě ovšem dochází k situacím, kdy dočasné změny fiskální politiky jedné nebo druhé země vedou k vedlejším efektům v podobě změny chování ekonomických subjektů, obzvláště domácnosti v rámci jejich nákupního chování.