MAIELLO, Giuseppe a Davide AMORE. Religious Symbols in the New Media. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Religious Symbols in the New Media
Název česky Náboženské symboly v nových médiích
Autoři MAIELLO, Giuseppe a Davide AMORE.
Vydání 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Program panelu
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Teorie komunikace, historie masmédií, videohry, streamování filmů, náboženská symbolika,
Klíčová slova anglicky Communication theory, history of mass media, video games, streaming movies, religious symbology,
Štítky AR 2023-2024
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Změněno: 16. 1. 2024 11:49.
Anotace
In accordance with the principles established by the Toronto School of communication theory, technology of printing in the Western world was the beginning of the history of mass media. Printing was immediately used, both for learned debate and for the general diffusion of new religious ideas. With the rise of new mass media over time, such as newspapers, radio, television and internet, new and old religious currents continued to be spread. In the newest generation of mass media, video games, MMORPGs, anime, clips, and streaming movies, the dissemination of religious messages is in many cases more subtle and less direct. The decoding of religious symbology is therefore not a simple operation today, and this work cannot be done only within media studies. Taking into account these objective difficulties our panel intends to investigate the ways in which the new generation of producers and creators of new media platforms engage with religious symbology and how this is received by the mass audience.
Anotace česky
V souladu s principy stanovenými Torontskou školou teorie komunikace byla technologie tisku na Západě začátkem historie masových médií. Tisk byl okamžitě využit jak pro učenou debatu, tak pro obecné šíření nových náboženských myšlenek. S nástupem nových masových médií v průběhu času, jako jsou noviny, rozhlas, televize a internet, se nadále šířily nové i staré náboženské proudy. V nejnovější generaci masových médií, videohrách, MMORPG, anime, klipů a streamovaných filmech, je šíření náboženských poselství v mnoha případech subtilnější a méně přímé. Dekódování náboženské symboliky je proto dnes složitou operací a tuto práci nelze provést pouze v rámci mediálních studií. S ohledem na tyto objektivní obtíže se náš panel chystá prozkoumat způsoby, jakými se nová generace producentů a tvůrců nových mediálních platforem zabývá náboženskou symbolikou a jak je tato přijímána masovým publikem.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 15:45