KLOPPENBURG, Wolfgang. 9-Euro-Ticket and Introduction of a 49-Euro-Ticket. Online. In Eva Kostikov. Financial Markets 2023. The role of central banks in a high inflation environment. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, p. 125-135. ISBN 978-80-7408-269-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name 9-Euro-Ticket and Introduction of a 49-Euro-Ticket
Name in Czech 9-Euro-Ticket a zavedení 49-Euro-Ticket
Authors KLOPPENBURG, Wolfgang (276 Germany, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Financial Markets 2023. The role of central banks in a high inflation environment, p. 125-135, 11 pp. 2023.
Publisher Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50203 Industrial relations
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/23:#0001076
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7408-269-6
Keywords (in Czech) 9-Euro-Ticket, Údaje o cestujících, Regionalizační fondy, 49-Euro-Ticket
Keywords in English 9-Euro-Ticket; Passenger figures; Regionalization funds; 49-Euro-Ticket
Tags AR 2023-2024, RIV_2024, xD2
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 26/2/2024 09:15.
Abstract
The 9-Euro-Ticket - a monthly ticket - was valid throughout Germany between June and August 2022. Passengers did not need any additional tickets for travelling and they could travel on it over all Germany. Traveling was made much easier and encouraged additional passengers to use public transport who otherwise would not have traveled by this transport mean at all. As a replacement for the 9-Euro-Ticket, the so-called Deutschland-Ticket, which costs 49 Euros, was introduced on May 1st, 2023. The article analyzes, using public available data, the development of passenger numbers in the period of the 9-Euro-Ticket, its financing, points out some problems connected with the ticket and development after the end of the ticket. Overall, the 9-Euro-Ticket was a success, as 52 million tickets were sold throughout Germany and passenger figures increased extraordinarily. The transport companies were thus able to compensate for the declining passenger numbers caused by the pandemic, at least for the threemonth implementation period. To finance the 9-Euro-Ticket, the federal government increased the regionalization funds by € 2.5 billion and made them available to the federal states based on the so-called "Kiel distribution key" to financially support the transport companies, as the low-priced ticket led to a loss of revenue for the companies.
Abstract (in Czech)
Měsíční jízdenka 9-Euro-Ticket byla platná v celém Německu od června do srpna 2022. Cestující nepotřebovali k cestování žádné další jízdenky a mohli na ni cestovat nad celým Německem. Cestování bylo mnohem jednodušší a povzbudilo k tomu další cestující využít MHD, kteří by jinak tímto dopravním prostředkem vůbec nejeli. Jako náhrada za 9-Euro-Ticket, tzv. Deutschland-Ticket, který stojí 49 Euro, byl představen 1. května 2023. Článek analyzuje na základě veřejně dostupných dat tzv poukazuje na vývoj počtu cestujících v období 9-Euro-Ticket, jeho financování některé problémy spojené s tiketem a vývojem po skončení tiketu. Celkově, 9-Euro-Ticket byl úspěšný, protože se prodalo 52 milionů vstupenek v celém Německu a počet cestujících mimořádně vzrostl. Dopravní podniky tak mohly kompenzovat klesající počet cestujících způsobený pandemií, alespoň po dobu tří měsíců provádění. Aby mohla financovat 9-Euro-Ticket, zvýšila se federální vláda regionalizační fondy o 2,5 miliardy EUR a zpřístupnily je spolkovým zemím se sídlem na tzv. "Kiel distribuční klíč" k finanční podpoře dopravních společností, as nízká cena letenky vedla ke ztrátě příjmů společností.
PrintDisplayed: 2/5/2024 03:56