KNIHOVÁ, Ladislava. Proměny marketingové komunikace (Transformations of Marketing Communication). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2024, XIX., 1/2024, p. 14-16. ISSN 1211-5622.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proměny marketingové komunikace
Name in Czech Proměny marketingové komunikace
Name (in English) Transformations of Marketing Communication
Authors KNIHOVÁ, Ladislava.
Edition Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2024, 1211-5622.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Odkaz na www stránky časopisu
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) AI, etika, generativní multimodální modely, ChatGPT PLUS, marketingová komunikace
Keywords in English AI, ethics, generative multimodal models, ChatGPT PLUS, marketing communication
Tags AR 2023-2024, odmeny_2024, POZNÁMKA, RIV_2025, xJ5
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 5/4/2024 12:42.
Abstract
Nebývá to často, možná jen jednou nebo dvakrát za generaci, kdy se objeví přelomová technologie, která zažehne plamen inovací a zásadním způsobem změní náš život. Vynález knihtisku, elektřiny, kontaktních čoček či nejnověji příchod umělé inteligence (AI) jsou toho důkazem. AI je univerzální technologie, která má potenciál nastartovat rozvoj firem a organizací směrem k dynamickému růstu. Týká se všech odvětví výroby i služeb, vzdělávání i zábavy. Jsme na pokraji exponenciální změny, pokud potenciál AI dokážeme efektivně využít. Velkým pomocníkem na této cestě je marketingová komunikace a marketing ve všech jeho podobách. Pokud vás zajímá, v čem spočívá klíčová role úspěchu marketingové komunikace ve vzájemné symbióze s generativní AI, pak je tento článek určen právě vám. Velké generativní multimodální modely jako ChatGPT PLUS a další aplikace, platformy a technologie, v jejichž DNA se usídlila AI, nám pomáhají identifikovat a pochopit příležitosti, které můžeme s úspěchem strategicky využít ve svém podnikání. S jejich realizací však nesmíme dlouho otálet. Ruku v ruce s realizací odvážných podnikatelských nápadů jde i promyšlená, včasná a srozumitelná komunikace o těchto aktivitách směrem ke všem stakeholderům. Chceme-li nastartovat transformaci našich firem, a to bez ohledu na jejich velikost, zamysleme se nad klíčovými oblastmi, které jsou alfou a omegou úspěchu na této cestě.
Abstract (in English)
It's not often, maybe only once or twice a generation, that a breakthrough technology comes along that ignites the flame of innovation and fundamentally changes our lives. The invention of the printing press, electricity, contact lenses and, most recently, the advent of artificial intelligence (AI) are proof of this. AI is a versatile technology that has the potential to kick-start the development of companies and organisations towards dynamic growth. It applies to all sectors of manufacturing and services, education and entertainment. We are on the verge of exponential change if we can harness the potential of AI effectively. Marketing communications and marketing in all its forms is a big help on this journey. If you're wondering what the key role of successful marketing communications in symbiosis with generative AI is, then this article is for you. Big generative multimodal models like ChatGPT PLUS and other apps, platforms and technologies that have AI embedded in their DNA help us identify and understand opportunities that we can strategically leverage with success in our businesses. However, we must not delay their implementation for long. Hand in hand with the implementation of bold business ideas goes the thoughtful, timely and clear communication of these activities to all stakeholders. If we want to kick-start the transformation of our companies, regardless of their size, let's think about the key areas that are the alpha and omega of success on this journey.
PrintDisplayed: 4/5/2024 15:09