AKHUNDOV, Teymur. Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Azerbaijan. Acta VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2024, vol. 18, No 1, p. 68-91. ISSN 1802-792X. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/acta-2024/1-04.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Azerbaijan
Name in Czech Faktory ovlivňující rozhodování zákazníků při výběru banky v Ázerbájdžánu
Authors AKHUNDOV, Teymur.
Edition Acta VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2024, 1802-792X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50206 Finance
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Doi http://dx.doi.org/10.37355/acta-2024/1-04
Keywords (in Czech) Ázerbájdžán; banky; selekce; zvyk; důležitost; rozhodnutí zákazníka; kreditní karty
Keywords in English Azerbaijan; banks; selection; usage; importance; customer’s decision; credit cards
Tags AR 2023-2024, odměny_2025, RIV_2025, xJ5
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 29/7/2024 09:44.
Abstract
This research investigates the determinants of bank selection criteria and their linkage to the common satisfaction level of the banks in Azerbaijan. The study is motivated to investigate the current situation, find critical points and main related factors, inform bank executives and appropriate staff about real tendencies during the crisis and pandemic period. It is based on 2 surveys of 162 and 352 respondents respectively of different private and state-owned commercial banks. 13 main different factors for bank selection and 16 factors for credit cards usage were selected for better and proper analysis.
Abstract (in Czech)
Tento výzkum zkoumá determinanty kritérií výběru bank a jejich vztah k obecné úrovni spokojenosti bank v Ázerbájdžánu. Studie je motivována k prozkoumání současné situace, nalezení kritických míst a hlavních souvisejících faktorů, informování vedoucích pracovníků bank a příslušných zaměstnanců o skutečných tendencích v období krize a pandemie. Je založena na dvou průzkumech mezi 162 a 352 respondenty různých soukromých a státních komerčních bank. Pro lepší a správnou analýzu bylo vybráno 13 hlavních faktorů pro výběr banky a 16 faktorů pro používání kreditních karet.
PrintDisplayed: 29/7/2024 14:12