2024
THE INFLUENCE OF THE LAST PUBLISHED RATING ON THE SALES SUCCESS OF AN ITEM IN ONLINE RETAILING
LASKOWSKI, RobertZákladní údaje
Originální název
THE INFLUENCE OF THE LAST PUBLISHED RATING ON THE SALES SUCCESS OF AN ITEM IN ONLINE RETAILING
Název česky
VLIV POSLEDNÍHO ZVEŘEJNĚNÉHO HODNOCENÍ PRODEJE NA ÚSPĚCH POLOŽKY V ONLINE MALOOBCHODĚ
Autoři
LASKOWSKI, Robert
Vydání
Mladá veda / Young Science, Prešov, UNIVERSUM, spol. s r. o. 2024, 1339-3189
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
online obchod; recenze; prodej; Amazon; maloobchod; hodnocení
Klíčová slova anglicky
online trade; reviews; sales; Amazon; retail; rating
Štítky
Změněno: 24. 10. 2024 10:34, Bc. Jan Peterec
V originále
The aim of the article is to determine what influence the last published review has on the sales success of an item, regardless of whether the average rating of the item has changed as a result of the last published review. For this purpose, the daily sales figures of over two thousand articles were examined over a period of 21 months depending on their last published rating of one to five stars from Amazon Germany. It was found that the last published rating has no measurable influence on the sales success of an item. Only half of the sample showed that sales of an item were higher if the last rating was positive rather than negative. Furthermore, no correlation was found between the number of stars and sales, even when only expensive or high-demand items were considered. This means that online stores or manufacturers do not necessarily have to react to the last review of an item in order to exploit sales potential.
Česky
Cílem článku je zjistit, jaký vliv na tržby má poslední publikovaná recenze úspěch položky bez ohledu na to, zda se v důsledku toho změnilo průměrné hodnocení položky poslední publikované recenze. Pro tento účel jsou denní prodeje přes dva tisíce články byly zkoumány po dobu 21 měsíců v závislosti na jejich posledním zveřejněném hodnocení jedna až pět hvězdiček z německého Amazonu. Bylo zjištěno, že poslední zveřejněné hodnocení má č měřitelný vliv na prodejní úspěch položky. Pouze polovina vzorku ukázala, že prodej položky byly vyšší, pokud bylo poslední hodnocení spíše kladné než záporné. Dále ne byla zjištěna korelace mezi počtem hvězdiček a prodejem, i když pouze drahé resp byly zváženy položky s vysokou poptávkou. To znamená, že internetové obchody nebo výrobci ne musí nutně reagovat na poslední recenzi položky, aby bylo možné využít prodejní potenciál.