Detailed Information on Publication Record
2024
RESULTS OF MATHEMATICS EXAMINATIONS BEFORE, DURING, AND AFTER THE COVID-19 RELATED RESTRICTIONS
ULRYCHOVÁ, Eva, Renata MAJOVSKÁ and Petr TESAŘBasic information
Original name
RESULTS OF MATHEMATICS EXAMINATIONS BEFORE, DURING, AND AFTER THE COVID-19 RELATED RESTRICTIONS
Name in Czech
RESULTS OF MATHEMATICS EXAMINATIONS BEFORE, DURING, AND AFTER THE COVID-19 RELATED RESTRICTIONS
Authors
ULRYCHOVÁ, Eva, Renata MAJOVSKÁ and Petr TESAŘ
Edition
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Praha, Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, 2024, 2336-2375
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
UT WoS
001332628800002
Keywords (in Czech)
Covid-19 pandemic; form of examination; mathematics; online exam; statistical evaluation; written test
Keywords in English
Covid-19 pandemic, form of examination, mathematics, online exam, statistical evaluation, written test
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 1/11/2024 08:33, Bc. Jan Peterec
V originále
The article deals with the results of mathematics examinations at the University of Finance and Administration in Prague before, during, and immediately after the Covid-19 pandemicrelated restrictions. The first objective is to evaluate whether the non-standard forms of testing (correspondence and online), used on an emergency basis during the pandemic, were adequate compared to the standard form (face-to-face) applied before the pandemic. The second objective is to assess whether and to what extent the results of the examinations have changed after the return of teaching and testing methods to normal. It turns out that the use of non-standard forms, although more challenging for teachers to control, did not lead to better results – the results in the correspondence form were similar to the standard form and even worse in the online form. The results of examinations administered in the standard form after the return to normal teaching were significantly better than in any of the periods studied, including the standard form of examination before the pandemic. Possible reasons for the results are analysed in the paper.
In Czech
Článek se zabývá výsledky zkoušek z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze před, během a bezprostředně po omezeních souvisejících s pandemií Covid-19. Prvním cílem je zhodnotit, zda nestandardní formy zkoušení (korespondenční a online), které byly nouzově použity během pandemie, byly adekvátní ve srovnání se standardní formou (face-to-face) uplatňovanou před pandemií. Druhým cílem je posoudit, zda a do jaké míry se změnily výsledky zkoušek po návratu výuky a metod zkoušení k normálu. Ukázalo se, že použití nestandardních forem, ačkoli je pro učitele náročnější na kontrolu, nevedlo k lepším výsledkům - výsledky v korespondenční formě byly podobné standardní formě a v online formě dokonce horší. Výsledky zkoušek zadaných standardní formou po návratu k normální výuce byly výrazně lepší než v kterémkoli ze zkoumaných období, včetně standardní formy zkoušení před pandemií. V článku jsou analyzovány možné příčiny těchto výsledků.