2025
Souhrnná výzkumná zpráva, Vnímání značky hlavního města Prahy jako inovačního centra
PETRŮ, Naděžda, František ZICH, Hana BŘEZINOVÁ, Stanislava MILDEOVÁ, Ondřej ROUBAL et. al.Základní údaje
Originální název
Souhrnná výzkumná zpráva, Vnímání značky hlavního města Prahy jako inovačního centra
Název česky
Souhrnná výzkumná zpráva, Vnímání značky hlavního města Prahy jako inovačního centra
Název anglicky
Comprehensive Research Report: Perception of the Brand of the City of Prague as an Innovation Hub
Autoři
PETRŮ, Naděžda, František ZICH, Hana BŘEZINOVÁ, Stanislava MILDEOVÁ, Ondřej ROUBAL, Pavel ROSENLACHER, Oskar CRNADAK, Jaroslav MATAL, Viktor DUTKO a Gabriela ANTOŠOVÁ
Roubal, O, Rosenlacher, P, Crnadak, O, Matal, J, Dutko, V. Antošová, G.
Roubal, O, Rosenlacher, P, Crnadak, O, Matal, J, Dutko, V. Antošová, G.
Vydání
1. vyd. Praha, 144 s. 2025
Nakladatel
Pražský inovační institut
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Výzkumná zpráva
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-7408-282-5
Klíčová slova česky
Inovační, inovativní, značka, komunikace, ekosystém
Klíčová slova anglicky
innovation-related, innovative, brand, communication, ecosystem
Štítky
Změněno: 28. 4. 2025 09:13, Bc. Jan Peterec
V originále
Výzkum prokázal, že značka Prahy jako inovačního centra je v očích veřejnosti i odborníků vnímána jako smysluplná, realistická a otevřená dalšímu rozvoji. Praha již dnes disponuje mnoha atributy, které tvoří základ této identity – špičkovým akademickým prostředím, technologickými centry, kulturní kreativitou, vysokou kvalitou života a mnoha dalšími. Praha má silný symbolický i reálný potenciál pro pozici inovační metropole – tento obraz je podporován zkušenostmi a očekáváními stakeholderů z veřejného, akademického i podnikatelského prostředí. Inovační značka může být vnímána jako atraktivní a zároveň důvěryhodná, pokud bude vycházet z autenticity města a propojí inovace s každodenním životem, kulturou, vědou a výzkumem, s turismem, s úspěchem startupů a podnikatelů, s architekturou apod. Očekává se, že značka bude nejen komunikační nástroj, ale i strategický rámec rozvoje města – podporující investice, spolupráci, participaci a mezinárodní profilaci Prahy. Respondenti preferují značku, která je lidštější, příběhová a vizuálně soudobá, nikoliv postavená na stereotypních klišé či nečitelných symbolech.
Anglicky
The research has shown that the brand of Prague as an innovation hub is perceived by both the public and experts as meaningful, realistic, and open to further development. Prague already possesses many attributes that form the foundation of this identity – a top-tier academic environment, technological centers, cultural creativity, high quality of life, and many others. Prague has both strong symbolic and real potential to position itself as an innovation metropolis – this image is supported by the experiences and expectations of stakeholders from the public, academic, and business sectors. The innovation brand can be perceived as both attractive and trustworthy if it is rooted in the authenticity of the city and connects innovation with everyday life, culture, science and research, tourism, the success of startups and entrepreneurs, architecture, and more. It is expected that the brand will serve not only as a communication tool but also as a strategic framework for the city's development – supporting investment, cooperation, participation, and Prague's international positioning. Respondents prefer a brand that is more human, story-driven, and visually contemporary, rather than one built on stereotypical clichés or obscure symbols.