2025
Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence
CIRKLOVÁ, Jitka a Václav LIŠKAZákladní údaje
Originální název
Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence
Název česky
Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence
Název anglicky
Thesis Writing in the Age of Artificial Intelligence: Student Experiences, Expectations, and Ethical Challenges
Autoři
CIRKLOVÁ, Jitka a Václav LIŠKA
Vydání
2025
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
umělá inteligence; závěrečné práce; akademické psaní; studenti; etika; plagiátorství; digitalizace; vysoké školy; vědecká integrita; výzkum ve vzdělávání
Klíčová slova anglicky
artificial intelligence; thesis writing; academic writing; students; ethics; plagiarism; digitalization; higher education; academic integrity; educational research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 25. 7. 2025 13:58, Mgr. Jitka Cirklová, M.A., Ph.D.
V originále
Výstava představuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na využívání nástrojů umělé inteligence (AI) při psaní závěrečných vysokoškolských prací. Vizuální panely shrnují způsoby, jak studenti v českých a anglických studijních programech využívají AI, jaké mají s touto technologií zkušenosti, očekávání i obavy. Výstava zároveň akcentuje etické otázky spojené s využíváním AI v akademickém prostředí, včetně obav z plagiátorství, spolehlivosti informací, ochrany soukromí a dopadu na kreativitu studentů. Výstavní projekt vznikl v rámci výzkumného projektu IGA OP 7427 (2024–2025) a slouží jako nástroj popularizace vědy, reflexe současných vzdělávacích trendů a podpory digitální gramotnosti.
Anglicky
The exhibition presents research findings on the use of artificial intelligence tools in academic thesis writing. It explores student practices, expectations, and ethical concerns associated with AI in higher education. The exhibition combines quantitative and qualitative data with visual and artistic interpretations.