E 2025

Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence

CIRKLOVÁ, Jitka a Václav LIŠKA

Základní údaje

Originální název

Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence

Název česky

Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence

Název anglicky

Thesis Writing in the Age of Artificial Intelligence: Student Experiences, Expectations, and Ethical Challenges

Autoři

CIRKLOVÁ, Jitka a Václav LIŠKA

Vydání

2025

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

umělá inteligence; závěrečné práce; akademické psaní; studenti; etika; plagiátorství; digitalizace; vysoké školy; vědecká integrita; výzkum ve vzdělávání

Klíčová slova anglicky

artificial intelligence; thesis writing; academic writing; students; ethics; plagiarism; digitalization; higher education; academic integrity; educational research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 25. 7. 2025 13:58, Mgr. Jitka Cirklová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Výstava představuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na využívání nástrojů umělé inteligence (AI) při psaní závěrečných vysokoškolských prací. Vizuální panely shrnují způsoby, jak studenti v českých a anglických studijních programech využívají AI, jaké mají s touto technologií zkušenosti, očekávání i obavy. Výstava zároveň akcentuje etické otázky spojené s využíváním AI v akademickém prostředí, včetně obav z plagiátorství, spolehlivosti informací, ochrany soukromí a dopadu na kreativitu studentů. Výstavní projekt vznikl v rámci výzkumného projektu IGA OP 7427 (2024–2025) a slouží jako nástroj popularizace vědy, reflexe současných vzdělávacích trendů a podpory digitální gramotnosti.

Anglicky

The exhibition presents research findings on the use of artificial intelligence tools in academic thesis writing. It explores student practices, expectations, and ethical concerns associated with AI in higher education. The exhibition combines quantitative and qualitative data with visual and artistic interpretations.