2025
Výzkumná zpráva: Využití umělé inteligence studenty při přípravě závěrečných prací Výstup projektu: Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence, IGA OP 7427, 2024-2025
CIRKLOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Výzkumná zpráva: Využití umělé inteligence studenty při přípravě závěrečných prací Výstup projektu: Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence, IGA OP 7427, 2024-2025
Název česky
Výzkumná zpráva: Využití umělé inteligence studenty při přípravě závěrečných prací Výstup projektu: Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence, IGA OP 7427, 2024-2025
Název anglicky
Research Report: Use of Artificial Intelligence in Thesis Writing
Autoři
CIRKLOVÁ, Jitka
Vydání
1. vyd. Praha, 35 s. 2025
Nakladatel
VŠFS
Další údaje
Typ výsledku
Výzkumná zpráva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
umělá inteligence, závěrečná práce, akademické psaní, etika, plagiátorství, vzdělávání, studenti, ChatGPT, digitální gramotnost
Klíčová slova anglicky
rtificial intelligence, thesis writing, academic integrity, ethics, plagiarism, education, students
Štítky
Změněno: 20. 10. 2025 07:59, Mgr. Tereza Denišová, DiS.
V originále
Výzkumná zpráva představuje výsledky projektu „Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence“. Studie analyzuje způsoby, jak studenti využívají nástroje AI při psaní závěrečných prací, a zkoumá jejich přínosy i rizika. Data získaná prostřednictvím online dotazníků ukazují, že studenti využívají AI především k kontrole textu, sumarizaci odborných zdrojů a organizaci práce, avšak vyjadřují obavy z plagiátorství, nespolehlivosti informací a dopadu na kreativitu. Zpráva navrhuje jasná pravidla a etické rámce pro využívání AI v akademickém prostředí.
Česky
Výzkumná zpráva představuje výsledky projektu „Tvorba odborného textu a závěrečných prací v éře umělé inteligence“. Studie analyzuje způsoby, jak studenti využívají nástroje AI při psaní závěrečných prací, a zkoumá jejich přínosy i rizika. Data získaná prostřednictvím online dotazníků ukazují, že studenti využívají AI především k kontrole textu, sumarizaci odborných zdrojů a organizaci práce, avšak vyjadřují obavy z plagiátorství, nespolehlivosti informací a dopadu na kreativitu. Zpráva navrhuje jasná pravidla a etické rámce pro využívání AI v akademickém prostředí.