Detailed Information on Publication Record
2013
Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu
KREJČÍ, AlešBasic information
Original name
Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu
Name in Czech
Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu
Name (in English)
Sale support and direct marketing in low-cost mode
Authors
KREJČÍ, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Výzvy marketingu v současné krizi, p. 83-91, 9 pp. edice J@K, sv. 3, 2013
Publisher
Adart
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/13:#0000009
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-904645-7-5
Keywords (in Czech)
marketingová komunikace, nízkonákladový marketing, podpora prodeje, přímý marketing
Keywords in English
marketing communication; low-cost marketing; sale support; direct marketing
Tags
Reviewed
Změněno: 4/11/2021 13:37, RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
V originále
Příspěvek se věnuje těm metodám marketingové komunikace, které pomáhají budovat adresní databáze zákazníků (nástroje podpory prodeje) a které je využívají (přímý marketing). Upozorňuje na nejnovější změny v charakteru konkurenčního prostředí a nové aspekty v marketingových strategiích v období vleklé hospodářské stagnace či krize. Autor zdůrazňuje stále nedoceňovanou nutnost přesně formulovat komunikační cíle, správně pochopit mechanismy nástrojů marketingové komunikace a důsledně prověřovat účinky použitých nástrojů i jejich synergii. Příspěvek ukazuje některé cesty, kterými lze i v době stagnující ekonomiky, úsporných režimů a redukovaných rozpočtů na marketingovou komunikaci účinně ovlivňovat myšlení a chování cílových skupin zákazníků a posilovat pozice na trhu.
In English
The paper deals with those methods of marketing communications that help build an address database of customers (sales support tools), and using them (direct marketing). The contribution draws attention to recent changes in the nature of the competitive environment and new aspects in marketing strategies in a protracted period of economic stagnation and crisis. The author emphasizes the need to formulate exactly the communications goals, to properly understand the mechanisms of marketing communication tools and thoroughly examine the effects of the tools and their synergy. The paper shows some of the ways in which one can even during a sluggish economy, power-saving modes and reduced budgets in marketing communications effectively affect the thinking and behavior of target groups of customers and strengthen own market position.