2013
Měření atributů marketingových informací.
KUPEC, Václav a Anton KRETTERZákladní údaje
Originální název
Měření atributů marketingových informací.
Název česky
Measurement of Marketing Data Attributes
Autoři
KUPEC, Václav a Anton KRETTER
Vydání
Communication Today, Trnava, FMK UCM v Trnave, 2013, 1338-130X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova anglicky
Accurate; Data; Marketing; Value; Time.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2015 09:30, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
V originále
Marketingové informace jsou důležitou součástí empirického marketingu. Z tohoto důvodu je potřeba tyto informace důsledně analyzovat a přesně měřit. Výsledky tradičního informačního řetězce (data – informace – znalosti) totiž mohou být použity marketingovým managementem pro řízení firem. Cílem předkládané studie je proto provedení analýzy vybraných atributů marketingových informací a navržení možných přístupů k jejich měření, hypoteticky vycházejících z uskutečněné rešerše oborových tezí. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také sledováním a modelováním chování vybraných atributů informací, k nimž patří „včasnost“, „přesnost“ a „hodnota“. Mezi poznatky tohoto příspěvku se dá zařadit postoj k informační „včasnosti“, jež upřednostňuje aktuální informace, přičemž její měření je otázkou komparace. Dále pak k „přesnosti“, kterou lze odvozovat od činitelů, jež informace tvoří a přenášejí. A také k „hodnotě“ informací, která zohledňuje především jejich časové fáze a cílové uživatele, což je srovnatelné s cenovými měřítky. Studie zároveň nalézá výhledové možnosti dalšího zpracování tématu, především ve vztahu k životnosti informací. Závěrem lze konstatovat, že odpovědně analyzované a měřené marketingové informace jsou užitečnými podklady pro strategické rozhodování marketingových uživatelů, potažmo marketingového managementu.
Anglicky
Marketing data are important part of the empirical marketing. That is the reason why we need to measure and analyze these data precisely. The results of the traditional information chain (data – information – knowledge) can be used as source materials for marketing management. The aim of this study is to analyze selected marketing data attributes and to propose possible approach to their measurement. The methodology of this study is to analyze the recent theories as well as the observation and modelling of behaviour of the selected marketing data such as opportuneness, accuracy and value. Among the findings of this article we can include the data opportuneness which prefers actual information, and also the accuracy which is derived from factors that create and transmit the data. We cannot forget the value of the data which takes into account mainly the time phase and the final user in comparison with the price measurements. This study also finds the possibilities of further processing of this topic mainly in the relation to the data persistence. In conclusion, we would like to state that the analyzed and measured marketing data are useful source materials for the marketing strategy of users or marketing management.