BUDÍK, Josef, Otakar SCHLOSSBERGER and Vladimír EZR. FINANCIAL INVESTIGATION TRAINING AS AN ANTI-CORRUPTION ACTIVITY. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. 10th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: IATED Academy, 2016, p. 7570-7573. ISBN 978-84-608-5617-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name FINANCIAL INVESTIGATION TRAINING AS AN ANTI-CORRUPTION ACTIVITY
Name in Czech ŠKOLENÍ FINANČNÍHO ŠETŘENÍ JAKO AKTIVITA PROTI KORUPCI
Authors BUDÍK, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution), Otakar SCHLOSSBERGER (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Vladimír EZR (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Valencia, Spain, 10th International Technology, Education and Development Conference, p. 7570-7573, 4 pp. 2016.
Publisher IATED Academy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/04274644:_____/16:#0000204
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-84-608-5617-7
ISSN 2340-1079
UT WoS 000402738407081
Keywords (in Czech) E-learning; Finanční vyšetřování; Vzdělávací program; Přímé zahraniční investice; analýza; Vizualizace; riziko
Keywords in English e-learning; financial investigation; training programme; direct foreign investment; analysis; visualisation; risk
Tags AR 2015-2016, Dx, RIV_2018, WOS, xD1_překvalifikování, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 6/3/2018 09:46.
Abstract
This paper characterizes financial investigation training as one of the specific analytical tools used in the training programme preparation aimed to complete the mosaic of anti-corruption activities in the Czech Republic. Necessity to develop anti-corruption activities in practice (including learning, training and education) is formulated as a hypothesis, the validity of which is supported by arguments brought forward by the author. His approach is based on the theory pursued by most of the scientists and researchers regarding corruption as the greatest obstacle to economic and social development. This is so especially because corruption distorts the role of law and weakens the institutional foundation on which economic growth depends. In the theoretical and methodological part, the author gives some very general approaches to solving similar problems by education. He uses additional information published by several other authors and discusses the appropriateness of the methods applied by them. On the basis of established facts, he selects a method and uses the information obtained from the research carried out on the author's workplace at the university. In the text the author assumes that the information obtained from conducted research will serve as another argument to support further improvement and development of new methods to develop newly designed e-learning courses. By using methods of description the author characterizes various steps required when designing a new course. The greatest attention is paid to the general justification of the practical needs of a new course. Also, the additional steps that are necessary to design a reasonably good course are stated in the text. The analysis-related discussion deals with an issue whether the education can help to reduce corruption and particular to reduce the intensity of its perception. Final paragraphs of the application section include a proposal for a new modular e-learning training programme in the structure, which was actually used in practice.
Abstract (in Czech)
Tento dokument charakterizuje školení finančního šetření jako jeden ze specifických analytických nástrojů používaných při přípravě vzdělávacích programů zaměřených na dokončení mozaiky protikorupčních aktivit v České republice. Nutnost rozvoje protikorupčních aktivit v praxi (včetně učení, výcviku a vzdělávání) je formulována jako hypotéza, jejíž platnost je podpořena argumenty předloženými autorem. Jeho přístup je založen na teorii, kterou sleduje většina vědců a výzkumníků o korupci jako největší překážku hospodářského a sociálního rozvoje. Je to zejména proto, že korupce narušuje úlohu práva a oslabuje institucionální základ, na němž závisí hospodářský růst. V teoretické a metodologické části autor uvádí některé velmi obecné přístupy k řešení podobných problémů ve vzdělávání. Využívá doplňující informace publikované několika dalšími autory a diskutuje o vhodnosti metod, které používají. Na základě zjištěných skutečností zvolí metodu a využívá informace získané z výzkumu na pracovišti autora na univerzitě. V textu se autorka domnívá, že informace získané z provedeného výzkumu budou sloužit jako další argument, který podpoří další zdokonalování a vývoj nových metod rozvoje nových e-learningových kurzů. Použitím metod popisu autor charakterizuje různé kroky potřebné při navrhování nového kurzu. Největší pozornost je věnována obecnému zdůvodnění praktických potřeb nového kurzu. Dále jsou v textu uvedeny další kroky, které jsou nezbytné pro vytvoření přiměřeně dobrého kurzu. Diskuse související s analýzami se zabývá otázkou, zda vzdělávání může pomoci snížit korupci a zejména snížit intenzitu jejího vnímání. Závěrečné odstavce aplikační části obsahují návrh nového modulárního výcvikového programu pro e-learning ve struktuře, který byl v praxi skutečně použit.
PrintDisplayed: 25/4/2024 07:43