2016
Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers
WROBLOWSKÁ, ZuzanaBasic information
Original name
Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers
Name in Czech
Identifikace a komparace požadavků kladených na brand manažery
Authors
WROBLOWSKÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Trends Economics and Management, Brno, BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Faculty of Business and Management, Czech Republic, 2016, 1802-8527
Other information
Language
English
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/16:#0000137
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
znalostní pracovník, osobnostní rysy, produktový management, brand manažer, dovednosti, trendy
Keywords in English
knowledge worker; personality traits; product management; brand manager; skills; trends
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 19/4/2017 16:58, Ing. Dominika Moravcová
V originále
The purpose of the author´s work was to provide the insight into the offering of brand manager´s posts in the Czech Republic and to analyze the collected data with the special interest in finding the answer, whether the employers see a brand manager as a knowledge worker. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in recruitment advertisements gathered from June to August 2015. There were analysed the requirements that had cumulated frequency in the analysed sample, which exceeded 3 % threshold in the processed data files in 2007 and 2015. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers. Comparison of frequencies of requirements placed on candidates for the position of "Brand Manager" in 2007 and in 2015 indicates changes, but it does not mean that employers are less demanding.
In Czech
Cílem autora tohoto článku bylo analyzovat nabídku inzerátů na volná pracovní místa manažerů značek v České republice a ověřit, zda je vykonavatel této pracovní role vnímán jako znalostní pracovník. K dosažení předem stanovených výzkumných cílů byla použita metoda obsahové analýzy textů náborových inzerátů v úpravě podle Berelsona. Analyzovány byly požadavky, jejichž kumulovaná frekvence ve vzorku dat, získávaných v letech 2007 a 2015 z pracovního portálu po dobu 6 měsíců, překročila 3% mez. Výsledky potvrdily, že zaměstnavatelé hledají pracovníky disponující osobnostními předpoklady a dovednostmi, charakteristickými pro znalostní pracovníky. Srovnání frekvencí požadavků kladených na kandidáty na pozici "Brand Manager" v letech 2005 a 2007 naznačuje změny, které ale neukazují, že zaměstnavatelé jsou méně nároční.