J 2016

Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers

WROBLOWSKÁ, Zuzana

Basic information

Original name

Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers

Name in Czech

Identifikace a komparace požadavků kladených na brand manažery

Authors

WROBLOWSKÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Trends Economics and Management, Brno, BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Faculty of Business and Management, Czech Republic, 2016, 1802-8527

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/16:#0000137

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

znalostní pracovník, osobnostní rysy, produktový management, brand manažer, dovednosti, trendy

Keywords in English

knowledge worker; personality traits; product management; brand manager; skills; trends

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 19/4/2017 16:58, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

V originále

The purpose of the author´s work was to provide the insight into the offering of brand manager´s posts in the Czech Republic and to analyze the collected data with the special interest in finding the answer, whether the employers see a brand manager as a knowledge worker. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in recruitment advertisements gathered from June to August 2015. There were analysed the requirements that had cumulated frequency in the analysed sample, which exceeded 3 % threshold in the processed data files in 2007 and 2015. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers. Comparison of frequencies of requirements placed on candidates for the position of "Brand Manager" in 2007 and in 2015 indicates changes, but it does not mean that employers are less demanding.

In Czech

Cílem autora tohoto článku bylo analyzovat nabídku inzerátů na volná pracovní místa manažerů značek v České republice a ověřit, zda je vykonavatel této pracovní role vnímán jako znalostní pracovník. K dosažení předem stanovených výzkumných cílů byla použita metoda obsahové analýzy textů náborových inzerátů v úpravě podle Berelsona. Analyzovány byly požadavky, jejichž kumulovaná frekvence ve vzorku dat, získávaných v letech 2007 a 2015 z pracovního portálu po dobu 6 měsíců, překročila 3% mez. Výsledky potvrdily, že zaměstnavatelé hledají pracovníky disponující osobnostními předpoklady a dovednostmi, charakteristickými pro znalostní pracovníky. Srovnání frekvencí požadavků kladených na kandidáty na pozici "Brand Manager" v letech 2005 a 2007 naznačuje změny, které ale neukazují, že zaměstnavatelé jsou méně nároční.

Files attached

Wroblowska_Trends_2016.pdf
Request the author's version of the file