VACÍNOVÁ, Tereza. Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce (Demands for professional knowledge, skills and attributes seller). Online. In Kolektiv autorů. Rozvíjení osobnostního potenciálu. 1. vydání. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2017, p. 123-128. ISBN 978-80-7452-127-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce
Name in Czech Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce
Name (in English) Demands for professional knowledge, skills and attributes seller
Authors VACÍNOVÁ, Tereza.
Edition 1. vydání. Praha, Rozvíjení osobnostního potenciálu, p. 123-128, 6 pp. 2017.
Publisher Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7452-127-0
Keywords (in Czech) prodejce, kompetence, vědomosti, dovednosti, vlastnosti, zákazník
Keywords in English seller; competence; knowledge; skills; characteristics; customer
Tags AR 2017-2018, ucebnice_skripta
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 13/12/2017 10:41.
Abstract
V textu článku se autorka snažila rozebrat v komplexním pohledu požadovaný způsob práce prodejce při jednání se zákazníky s ohledem na uplatňování znalostí a dovedností z oblasti psychologie prodeje, který dnes často nalezneme pod označením psychologie zákaznického chování či souhrnně jako psychologie reklamy (Vysekalová 2011). Autorka upozorňuje, že v současné mediální době, která přináší proměnu pojetí celého marketingu je kvalitní vyškolený prodejce stále nezatupitelnou složkou marketingové komunikace. Z toho důvodu je třeba věnovat vzdělávání a rozvoji prodejců náležitou a nepřetržitou pozornost.
Abstract (in English)
In the text of the article, the author tried to analyze in a complex view the required way of dealing with the customer in dealing with customers, with regard to the application of knowledge and skills in the field of sales psychology, which we often find under the sign of psychology of customer behavior or as a psychology of advertising. The author points out that in the current media age, which brings the transformation of the concept of the whole marketing, the quality trained salesman is still an irreplaceable component of marketing communication. For this reason, the education and development of dealers must be given due and continuous attention.
PrintDisplayed: 25/4/2024 03:34