2016
CRISIS MANAGEMENT IN THE AREA OF PUBLIC ADMINISTRATION
ČECHÁK, VladimírZákladní údaje
Originální název
CRISIS MANAGEMENT IN THE AREA OF PUBLIC ADMINISTRATION
Název česky
ŘÍZENÍ KRIZÍ V OBLASTI VEŘEJNÉ SPRÁVY
Autoři
ČECHÁK, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Pardubice, PUBLIC ADMINISTRATION 2016, od s. 32-40, 9 s. 2016
Nakladatel
UNIV PARDUBICE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/04274644:_____/16:#0000213
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-7560-040-0
UT WoS
000400377300003
Klíčová slova česky
Krizová situace; Mimořádné události a jejich klasifikace; Standardní situace v rámci administrativních činností
Klíčová slova anglicky
Crisis situation; Extraordinary events and their classification; Standard situations within administration activities
Štítky
Změněno: 6. 3. 2018 09:38, Bc. Jan Peterec
V originále
The article is focused on the relationship and especially on the mutually affected methods and procedures used by bodies of the state administration in everyday activities, and methods and procedures applied when solving extraordinary events. Despite the fact that the curent legislation (Act No. 239/2000 Coll., on Integrated Rescue System and No. 240/2000 Coll., on Crisis Management) and the following regulations define competencies and duties of individual subjects integrated in the rescue system more or less clearly, it is important to pay greater attention to the professional preparation of state administration employees. The Act No. 239/2000 Coll., on the Integrated Rescue System defines roles of regional authorities and local authorities with extended competencies which focuse on the collection of significant information, creation of materials and technical conditions necessary for solving extraordinary events and also on the creation of crisis plans. Similarly district commissioners and mayors play mainly a coordination role. When developing individual "models" of extraordinary events, it would be useful to specify their duties. Even university research centers could participate on such a task. It would be also useful to check organizational principals of solving extraordinary events from the functional and systemic point of view at certain spans of time.
Česky
Článek je zaměřen na vztah a zejména na vzájemně ovlivněné metody a postupy používané orgány státní správy při každodenních činnostech a na metody a postupy uplatňované při řešení mimořádných událostí. I přes skutečnost, že současná legislativa (zákon č. 239/2000 Sb., O integrovaném záchranném systému a č. 240/2000 Sb., O krizovém řízení) a následujícími nařízeními vymezují kompetence a povinnosti jednotlivých subjektů integrovaných do záchranného systému Více či méně jasně, je důležité věnovat větší pozornost odborné přípravě zaměstnanců státní správy. Zákon č. 239/2000 Sb., O integrovaném záchranném systému, definuje úlohy regionálních úřadů a místních úřadů s rozšířenou působností, které se zaměřují na shromažďování významných informací, vytváření materiálů a technických podmínek nezbytných pro řešení mimořádných událostí a také na Vytvoření krizových plánů. Podobně okresní komisaři a starostové hrají především koordinační roli. Při vývoji jednotlivých "modelů" mimořádných událostí by bylo užitečné stanovit jejich povinnosti. Dokonce i univerzitní výzkumná centra by se na takovém úkolu mohly podílet. Bylo by také užitečné zkontrolovat organizační principy řešení mimořádných událostí z funkčního a systémového hlediska v určitých časových úsecích.