ULRYCHOVÁ, Eva. Students’ Mathematics Knowledge – Theory and Exercises. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, vol. 9, No 4, p. 103-110. ISSN 2336-2375. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Students’ Mathematics Knowledge – Theory and Exercises
Name in Czech Matematické znalosti studentů - teorie a příklady
Authors ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Praha, Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, 2016, 2336-2375.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/16:#0000222
Organization unit University of Finance and Administration
UT WoS 000439968300004
Keywords (in Czech) Definice; cvičení; dlouhodobý-lineární model; matematika; test; teorie
Keywords in English Definition; exercise; log-linear model; mathematics; test; theory
Tags AR 2016-2017, AR 2018-2019, cervenec_2019_o, ERIH, RIV_2018, xJ3_překvalifikování, xJ4
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 31/5/2019 12:23.
Abstract
This article analyses the tests results evaluating the knowledge of students of basic mathematics courses at the University of Economics and the University of Finance and Administration in Prague. The relationship between the knowledge of definitions and the ability to solve exercises is tested. This article focuses on the theoretical part by assessing the ability to formulate the definitions and to analyse the relationships between the study of the theory, the ability to formulate definitions and to solve exercises. For this purpose the statistical evaluation utilizing the log-linear models is used. The most common errors in the theoretical part are presented.
Abstract (in Czech)
Tento článek analyzuje výsledky testů, které hodnotí znalosti studentů základních matematických oborů na Vysoké škole ekonomické a Vysoké škole finanční a správní v Praze. Je testován vztah mezi znalostmi definic a schopností řešit cvičení. Tento článek se zaměřuje na teoretickou část posuzováním schopnosti formulovat definice a analyzovat vztahy mezi studiem teorie, schopností formulovat definice a řešit cvičení. Pro tento účel se používá statistické vyhodnocení využívající log-lineární modely. Zobrazují se nejběžnější chyby v teoretické části.
PrintDisplayed: 20/4/2024 02:14