ROSENLACHER, Pavel, Jaromír TICHÝ and Michal TOMČÍK. EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning. Acta Oeconomica Universitatis Selye. Komárno: the Faculty of Economics of J. Selye University, roč. 5, No 2, p. 182-193, 209 pp. ISSN 1338-6581. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning
Name in Czech EEG studie vlivu hluku na proces vědomého učení
Authors ROSENLACHER, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jaromír TICHÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michal TOMČÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, the Faculty of Economics of J. Selye University, 2016, 1338-6581.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/04274644:_____/16:#0000192
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) Eye Tracking, neuromarketing, vedomé učenie, EEG mozgu, hluk
Keywords in English Eye Tracking; neuromarketing; conscious learning; brain EEG; noise
Tags AR 2016-2017, ERIH, xJ4
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 13/6/2017 12:54.
Abstract
Táto štúdia sa venuje vplyvu okolitého hluku a naopak prostredí bez hluku na proces vedomého učenia. Vnímanie, prijímanie a zapamätanie nových informácií je kľúčové pre väčšinu činností, ktoré človek vykonáva. Proces vedomého učenia je najviac viditeľný predovšetkým v škole. Cieľom tejto štúdie je overiť vplyv školského hluku na študentov a účinnosti ochrany pred týmto hlukom. Jednou z možností praktickej aplikácie neuromarketingu je prispievať k vyššej efektivite učenia, tak aby zapamätanie si učiva bolo čo najefektívnejšie.
Abstract (in Czech)
Tato studie se zaměřuje na vliv okolního hluku a naopak na prostředí vědomého učení bez hluku. Vnímání, příjem a zapamatování nových informací je zásadní pro většinu činností, které člověk provádí. Proces uvědomění si učení je nejsilnější ve škole. Cílem této studie je ověřit vliv školního hluku na studenty a účinnost ochrany před tímto hlukem. Jedním z možných praktických aplikací neuromarketingu je přispět k větší efektivitě učení, takže zapamatování je co nejúčinnější.
PrintDisplayed: 29/3/2024 08:46