KNIHOVÁ, Ladislava. The Art of Teaching with Mobile Applications. In Miroslav Hrubý. Distance Learning, Simulation and Communication 2017. 1. vyd. Brno: University of Defence. p. 147-153. ISBN 978-80-7231-416-4. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Art of Teaching with Mobile Applications
Name in Czech Umění učit s využitím mobilních aplikací
Authors KNIHOVÁ, Ladislava.
Edition 1. vyd. Brno, Distance Learning, Simulation and Communication 2017, p. 147-153, 7 pp. 2017.
Publisher University of Defence
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7231-416-4
Keywords (in Czech) BYOD; učení s využitím aplikací; e-learning; m-learning; učení s vyžitím mobilních aplikací.
Keywords in English BYOD; app learning; e-learning; microlearning; m-learning; mobile app learning.
Tags AR 2016-2017, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 7/8/2017 10:47.
Abstract
The paper examines various options of the creative use of mobile applications both in teaching English for Specific Purposes (ESP) and in professional, specific industry related subjects and courses. The timeline visually displaying the milestones in the evolution of learning technologies highlights the latest educational technology trends moving from the stage of e-learning via m-learning to app learning. The paper is complemented by a case study based on an app learning project called Creative Product Staging carried out with several groups of students of Marketing Communications' study programme at the University of Finance and Administration. The project's particular findings are quite optimistic and may inspire teaching professionals to adopt mobile applications as a tool of instruction with greater confidence, engage students and help them create positive attitudes towards learning.
Abstract (in Czech)
Příspěvek pečlivě zkoumá různé možnosti kreativního využití mobilních aplikací jak ve výuce angličtiny pro specifické účely (ESP), tak i v praxi odborných subjektů zaměřených na určité průmyslové odvětví a specifické vzdělávací kurzy. Časová osa vizuálně zachycuje milníky na cestě vývoje vzdělávacích technologií a zdůrazňuje aktuální trendy ve vzdělávacích technologiích a jejich evoluci od e-learningu přes m-learning (mobilní učení) až po studium či výuku s využitím mobilních aplikací. Odborná stať je doplněna případovou studií založenou na projektu s využitím mobilních aplikací s názvem Kreativní staging produktu (staging = naaranžování produktu pro účely fotografie nebo videa pro marketingovou kampaň), kterého se zúčastnilo několik skupin studentů oboru Marketingová komunikace na Vysoké škole finanční a správní. Konkrétní výstupy z tohoto projektu jsou optimistické a mohou inspirovat profesionály v oblasti vzdělávání k odvážnějšímu začleňování mobilních aplikací do výuky, k intenzivnímu zapojení studentů a vytváření jejich pozitivního přístupu ke studiu.
PrintDisplayed: 29/3/2024 10:51