HRONOVÁ, Štěpánka. State-of-the-art Instructional Design and Global Reach of Online Education with Focus on ELT. In Miroslav Hrubý. DISTANCE LEARNING, SIMULATION AND COMMUNICATION 2017 CD. 1. vyd. Brno: University of Defence. p. 106-114. ISBN 978-80-7231-416-4. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name State-of-the-art Instructional Design and Global Reach of Online Education with Focus on ELT
Name in Czech Moderní instruktážní design a globální dosah vzdělávání se zaměřením na ELT
Authors HRONOVÁ, Štěpánka.
Edition 1. vyd. Brno, DISTANCE LEARNING, SIMULATION AND COMMUNICATION 2017 CD, p. 106-114, 9 pp. 2017.
Publisher University of Defence
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7231-416-4
Keywords (in Czech) E-learning; ELT; internet a využívání mobilních telefonů; výukové prostředí; m-learning; země NATO.
Keywords in English E-learning; ELT; internet and cellular phone use; learning environment; m-learning; NATO countries.
Tags AR 2016-2017, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 9/6/2017 08:13.
Abstract
Methods of instruction as well as tools and learning platforms are developing at a high speed in connection with the increased use of break-through technologies causing shifts in approaches to teaching/ learning processes from both perspectives: students’ as well as lecturers’. Traditional ways are being replaced by more dynamic, modern and more effective ones. Via e-learning or m-learning, target groups or individuals can be taught at larger quantities and lower expenses, however, the best practices in driving virtual learning are to be supported by an appropriate course structure and tutorial assistance in ELT and elsewhere. Based on the collected data and expert views, this paper concludes that the still increasing internet reach and rising percentages of mobile device users in individual NATO countries create a fundamental structure and platform for a successful introduction or further use of e- or m-learning reaching potential target groups of learners including military forces.
Abstract (in Czech)
Metody výuky, stejně její nástroje a platformy se vyvíjejí vysokou rychlostí v souvislosti se zvýšeným využitím průlomových technologií, které způsobují posun v přístupu k procesům výuky u pedagogů a změnu přístupu k učení u studentů. Tradiční způsoby jsou nahrazovány metodami dynamičtějšími, modernějšími a efektivnějšími. Prostřednictvím e-learningu nebo m-learningu mohou být cílové skupiny nebo jednotlivci vyučováni ve větších množstvích a nižšími výdaji, nicméně osvědčené postupy v řízení virtuálního vzdělávání musí být podpořeny vhodnou strukturou kurzů a podpůrnou výukou v kurzech ELT i kurzech jiného zaměření. Na základě shromážděných údajů a názorů odborníků je možné konstatovat, že stále rostoucí počet internetových uživatelů a zvyšující se procento uživatelů mobilních zařízení v jednotlivých zemích NATO vytváří základní strukturu a platformu pro úspěšné zavedení nebo další využití e-learningu nebo m-learningu, které osloví všechny potenciální cílové skupiny studentů, včetně vojenských sil.
PrintDisplayed: 18/4/2024 09:16