SMIŘINSKÁ, Markéta and Václav KUPEC. The Evaluation of Marketing Communication. Scientia et Societas. Praha: Newton College, vol. 13, No 3, p. 23-34. ISSN 1801-7118. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Evaluation of Marketing Communication
Name in Czech Hodnocení marketingové komunikace
Authors SMIŘINSKÁ, Markéta (203 Czech Republic) and Václav KUPEC (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Scientia et Societas, Praha, Newton College, 2017, 1801-7118.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/17:#0000285
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) analytika; dotazování; komunikace; management; marketing
Keywords in English analytics; communication; inquiries; management; marketing
Tags AR 2017-2018, ERIH, RIV_2018, xJ4
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 1/3/2018 11:35.
Abstract
Marketing communication is an important element of today's management. Therefore, an efficient transmission of information through adequate media is a key strategy of modern firms. The problem of marketing communication can be responsibly managed by analytical approaches allowing comprehensive evaluation from theoretical analysis to practical recommendations. The aim of this paper is to analyse marketing communication in a selected environment, present new findings and recommendations to improve this marketing communication. The assignment is dealt with methodically using audit analyses of selected instruments – marketing communication media in the cosmetic industry sector with focus on a more generalising interpretation. The main findings of the paper include particular results of the inquiries that quantitatively identify deficiencies in analytical processes. Subsequently, recommendations regulating the utilised communication are made. Therefore, it can be said that marketing communication analysis significantly contributes to its responsible management which may be reflected in economic results of firms.
Abstract (in Czech)
Marketingová komunikace je důležitým prvkem současného managementu. Efektivní přenos informací pomocí adekvátních médií je proto klíčovou strategií moderních firem. Problematiku marketingové komunikace lze přitom odpovědně řídit analytickými přístupy, které umožňují komplexní hodnocení od teoretických rozborů po praktická doporučení. Cílem příspěvku je tudíž analytické hodnocení marketingové komunikace ve vybraném prostředí, předložení nových zjištění a doporučení pro zlepšení této marketingové komunikace. K zadání je metodicky přistupováno pomocí auditních analýz vybraných prostředků – médií marketingové komunikace ve sféře kosmetického průmyslu, se zaměřením na zobecňující interpretaci. Mezi hlavní poznatky příspěvku lze zařadit konkrétní výsledky provedeného dotazování, které kvantitativně upozorňují na nedostatky v analyzovaných procesech. Následně jsou navržena doporučení, která upravují používanou komunikaci. Je tak možné konstatovat, že analytické hodnocení marketingové komunikace významně přispívá k jejímu zodpovědnému řízení, což se může promítnout i do hospodářských výsledků firem.
PrintDisplayed: 28/3/2024 10:57